Összes oldalmegjelenítés

2011. április 11., hétfő

Kis mellékvágány Boginak, Bogiról

Bogi barátnőmről már ítam: Ő az, aki az Óperenciás-tengeren túl, az üveghegyen is túl, Tündérországban él párjával TündérMikivel és gyönyörűséges kisbabaájával TündérBorival.
Szaközépiskolában jóban voltunk, mögöttem ült 2 paddal Verussal egyetemben. Közvetkenül a hátam mögött Zsu és Ági foglalt helyet s tették széppé, felejthetetlenné így 4-en a szakközésikolai éveimet. Bogi kicsit később csatlakozott Zsuval való kettesfogatunkhoz. Mi így 3-an voltunk azok, akik a kuffokat hajnali 7-negyed 8-kor már magukévá tettük minden áldott nap. A röhögések és Dóra néni -magyar és francia szakos tanár volt, s aki ígéretet tett nekem 4. év végén, hogy sosem vesznek fel a tanítőképzőbe... és mégis - ki/beszólásai, a "tanulások", a nagy beszélgetések, a ki/megbeszélések tették ki 8 óráig, a becsengetéséig a mindennapjainkat.
Bogit nagyon szerettem világ életemben. Egy igazi jólelkű, szerethető, segítőkész ember. Dóri barátnőm lelkivilágával teljesen azonos Bogiéval. Amikor Bogi kiment Tündérországba élni, Dóri épp akkor csatlakozott kis életemhez. Ezek szerint vonzzom a hasonló lelkületű embereket. Szükségem van rájuk, hogy általuk jobb ember lehessek, s erősítsük egymást.
Vannak olyanok a környezetemben, akiket nagyon szeretek, mégis rengeteg energiát elvonnak tőlem és nagyon leharcoltnak érzem magam, mikor elmennek... telis-tele vannak energiával. Na, ők az energiavámpírok. Mégis szeretem őket.
Bogira visszatérve... szakközépiskolában sokszor nem értettem meg. Talán szabadabb szellemű voltam, máshogy gondolkodtam a dolgokról. Amikor neki már konkrét tervei voltak a továbbtanulással kapcsolatosan én azt játszottam, hogy oda megyek fősulira, ahol kinyílik a könyv. S így is lett. Én egy ösztönállat voltam... sokszor még most is az vagyok... bár ebben nagyon sokat változtam. Nekem annak idején a psizás volt a legfontosabb... Boginak ezer más értelmes dolog. amíg Ő nagyon sokszor lelki síkon mozgott és közelített meg dolgokat, addig én ösztön szinten.
Aztán elvégeztem a tanítóképzőt Győrött, s a diplomaosztó ünnepség közben, az eskütétel alatt ötlött  fejembe Bogi képe s pár mondata 5-6 évvel azelőttről. Akkor elhessegettem a gondolatot, mert figyeltem a szövegre annyira, hogy az eskü közben azt mondtam, hogy: "Én Liz királylány esküszöm..."
Hazafele államvizsga és ünnepség után teljes kimerültségben értettem meg Bogit a buszon ülve Győr és Devecser között. Fősuli alatt nagyon sokat változtam felelősségben, eszemi/etikai/erkölcsi értékekben. Akkor kezdtem el foglalkozni a homeopátiával, és a természetes gyógymódokkal, ami azóta a környezetemben mindenkire átragadt. Bogi már középiskolában is ezeket használta... én meg jól kiröhögtem akkor. Tök szégyenlem azóta, de sokmindenben akkor nem értettem vele egyet.
Névnap, szülinapi köszöntéseket küldözgettünk egymásnak, találkozni is nagyritkán - esküvőmön - taliztunk, viszont érdekes módon Ő volt a legelső, aki eszembe jutott a koszorúslányok névsorában... s ő lett az egyik Zsuval és Anna barátnőmmel hármasfogast alkotva.
Megszületett év elején Bogi kislánya TündérBori! Nagyon sok szép baba van a világon, de Bori!!!! Ő a No.1. Bogival annyira megszépítik egymást ... amikor az édesanya fogja a leánykáját az ölében sírhatnékom van, annyira harmónikus, annyira boldog, szép és kiegyensúlyozott vigyori mindkettő. Ők szó szerint TÜNDÉREK!
Most, hogy Bogi édesanya lett, nagyon közel kerültünk egymáshoz. Legalábbis ő hozzám. Levelezünk, nagyon sokat segítenek a tanácsai, az ötletei és a blogja, amit ír. Visszaolvastam az elejétől, s annyira sok pozitív dolgot írt/ír le benne! Teljesen feltölt, kiegyensúlyozottá tesz. Szombaton értem a blogja végére. Ültem a laptop előtt a kuffomon és elsírtam magam. Sok olyan gondolatot írt le, válaszol meg kérdés nélkül, ami bennem is megfogalmazódtak, s olyan kételyekkel foglalkozott egy-két írásában, mely bennem is bennem vannak: hogy jó anya leszek-e vagy megérdemlem-e ezt a babát. Ültem s néztem magam elé. Közben megjött Krisz, egyből felhördült, hogy ki bántott, miért pityergek. 
Akkor jöttem rá, hogy senki sem bántott... örömömben folynak a könnyeim.
Tudatosult bennem, hogy édesanya leszek, hogy jó édesanya leszek, hogy megérdemlem ezt a babát, hogy megérdemeljük ... vigyázunk rá, mint a legdrágább kőre a világon, az életemnél is jobban... hogy felesleges parázni mindig mindenen ... hnem történhet semmi baj ...  a Jó Isten segít nekünk és Pöttynek.

Köszönöm Bogi!

3 megjegyzés:

  1. Ne köszönd, inkább védj meg Krisztől, mert lehet, hogy ki akar nyírni, ha megtudja, hogy miattam sírsz :D
    Puszi

    VálaszTörlés
  2. Bogi! Én most már ott tartok, hogy egy tányér krumplilevesen is tudok pityeregni! :)

    VálaszTörlés
  3. Nyugi, nem kóros :) normálisan abnormális :D

    VálaszTörlés