Összes oldalmegjelenítés

2011. május 27., péntek

Alkalmassági

Büszkén jelentem, alkalmasak vagyunk és a lakás is alkalmas a gyerkőc fogadására! Nem, mintha másra számítottam volna, de azért még idegeskedtem egy sort reggel indulás előtt. Felporszívóztam, más takarítani-való nem akadt. Vettünk 20 szem pogácsát, mert sütni nem volt kedvem  tegnap este. Az első alkalom, hogy valaki jött hozzánk és nem saját készítésű édességgel vártam. Annyira meleg volt tegnap és egyre nehezebben bírom. Dorkáéer bármit és mindent! Ez a jelszavam 2 hete!
Megérkezett Márta, Maja nagy vakkantások közepette fogadta; játszópajtás, játszópajtás... elmagyaráztam neki, hogy a védő néni nem a madzagját jött dobálni és nem is labdázni érkezett. Amikor leesett a látogató szándéka, inkább elnyúlt az asztal alatt. Neki is melege volt. Nekiálltunk beszélgetni. Meghozta a Felicitas csomag kiváltására szolgáló szelvényt, melyet 3 hét múlva válthatok be. 6. hónaptól lehet ugyanis ignyleni. Viszon egy másik kupont ma feladok, így megérkezik szeptemberre. Ez is ingyenes, sok-sok hasznos és annál több haszontalan dolgot tartalmaz. Például a kedvencem: nyugtatótea, mely segíti az alvást. Ezt nem értem. Olyan csomagba van belerakva, amely kismamáknak és babáknak szól. Babáknak ilyet nem lehet adni. Marad az anya, aki örül, ha napközben nem alszik el állva, délután 5 órakor még mindig pizsamában a babája mellett a nagy-nagy fáradságtól... nesze neked nyugtatótea.
Gondoltam egyből, majd jó lesz Majának, ha túlpörgi magát, mint ahogy szokta.
A csomagok tartalma után áttértünk a babakelengyére. Így kezdődik a felsorolás: kiságy, babakocsi, pelenka. Még jó, hogy fel van írva... mindent részletesen kibeszéltünk, a popsiba tömködött babahőmérőtől a lefertőtlenített kiskanálig.
Arankától kaptam egy nagyon hasznos könyvet, most ezt bújom éjjel-nappal. Ebben a fertőtlenítés és a baciölés áll a középpontban. Márta szerint tök felesleges mindent forrázni, kifőzni. Kivéve azon dolgokat, melyek a baba szájába kerülnek. Ezeket viszont 100%-osan baktérium-mentesre kell tisztítani. ezzel a felfogással én is egyetértek.
A cumihasználattal egyáltalán nem. Van egy darab cumink, melyet Krisz kapott az utónév könyvhöz ajándékba, rózsaszín... mindenesetre majd odaadjuk valakinek, aki cumiztatni szeretne. Nálunk NO cumi. A cumisüveg az jöhet, de abból is csak maximum kettő darab.
Szoptatni fogok... Kihívásnak és megoldandó feladatnak tekintem... és sikerülni is fog. Nem csak pár hétig, hanem minimum fél éves koráig. Ezt jól eldöntöttem pár hete. Azóta kicsit szivárog a tejem a jobb cicimből.
Kiderült ma az is, hogy többet kellene pihennem. Ennél több már nem megy! Illetve világossá vált számomra az, ami eddig is egyértelmű volt: nincs összhang a terhesgondozó, a kórház, a védőnők és a kismamák között. Nekem kellett ma felvilágosítani Mártát, hogy a kórházba már vinni kell a vattapamacsot és az alkoholt a köldökcsonk fertőtlenítéséhez. Ugyanis senki sem csinálja meg helyettünk. Tavaly is így volt már...
Én is kaptam infót a sárga UH-os csekkel kapcsolatban. Azt csak a Liezen-Mayerba lehet kapni, a védőnőknél nincs, ugyanis ott már nem tartanak terhesgondozásokat. Ezt most továbbadom a kórháznak és az orvosomnak is.
Ha bármi hiányosság van, azt mindenki valaki másra hárítja. Fair játszma? Elfelejtheted!
Ezt még meg lehet csinálni, amíg Dorka a pocakomban van. Nyilván Ő ebből még semmit nem érez. Nekünk volt rossz, hogy láttuk fél óra helyett 10 percet a kis drágánkat és még képet sem kaptunk.
Ha megszületik igyekszem megvédeni mindentől... nehéz lesz, lehetetlen küldetés, de próbálkozások sorát megéri. Nekem Ő a legfontosabb! Mindent meg kell tennem azért, hogy ne szenvedjen semmiben sem hiányt az egymásra mutogató személyek bürokráciájában.

1 megjegyzés:

  1. Aliz, annyira jó, hogy szoptatni fogsz! A cumi nálunk sem megy. Én is elleneztem, aztán volt, hogy kipróbáltuk már azt is nyugtatónak, mikor szegény Bori annyira sírt, mert fájt a kis hasa. Volt, hogy azzal aludt el, de inkább az ujja. Ez szerintem az anyatejes babákra jellemzo, mert nincsenek hozzászokva a gumi ízéhez. Borikám az ujját szopja elalváshoz, meg bármikor, amikor nyugtató kell :o) Majd kinovi. Az ujját nem fogom levágni :o)
    Nekem is voltak fixa ideáim, de aztán le kellett adnom beloluk. Vagyis inkább Borihoz kellett igazítanom oket, mert hiába tervezem én el valahogy a valamit, ha Borinak az úgy nem jó. Szerintem jó kis mókáitok lesznek nektek is Dorkával! :o) Meglátod, milyen szépen kialakul majd minden. Megismeritek egymást és szuper lesz egyutt!
    Már félidos vagy, Úramisten, hogy telik az ido...

    VálaszTörlés