Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 13., kedd

Mocorgások

Dorka babám egyre kevesebbet mocorog. Meg is ijedtem tegnap, hisz a nagyokosok azt mondták, hogy a legaktívabb időszakában kell számolni 10 darab mozgást. Na jó, jó, de nincs egy nap aktív időszaka? Akkor mit számoljak és mennyit ... és ezzel a mozgásformával, amit a kicsinyem végez, hol az eleje és hol a vége? Szóval para volt tegnap nem tudtam hova tenni ezt a nyugalmat, hisz nem megszokott. Vettem a mindent tudó könyvem és az azt írta, hogy a babák a terhesség végére egyre jobban lenyugszanak, egyre kevesebbet mozognak, így megnyugodtam egy kicsit. Nyilván a helyhiány miatt megváltozik a mozgás milyensége és mennyisége is. Most egy nagyra nőtt bálna mozgásához tudom hasonlítani azt, amit érzek. Elindul egy lágy, kellemes érzés, ami melegséggel tölt el és látom a pocakomon az útvonal minden négyzetmilliméterét, majd egy nagyobb hullámzás következik és ha szerencsém van ez a tornagyakorlat csak pár bordámat érinti. Röhej, de csikorog, nyikorog, amikor a talpacskáival vagy a térdecskéivel eléri a csontokat és végighúzza rajta a testrészeit. Nem gondoltam volna, hogy ilyen lehetséges. Egy hete figyeltem fel Dorka könyökére. Szokásos rutinná vált, ha lerakom este a fejem a párnára, kitámasztom magam a szokásos párnáimmal szám szerint mind az öttel, megjelenik a baba könyöke. Annyira látványos és egyértelmű jelzés ... és baromira szúr. Bárhogy fordulok, sétálok, guggolok reggel fél ötig ott van a picinyke könyök, aztán eltűnik.
A hirtelen és nagy számba menő nagyon fájdalmas ficergések elmúltak. Most egy sokkal nyugodtabb időszak vette kezdetét, ami nem feltétlenül jelenti, hogy kellemesebb is. Hiszen folyamatosan pisilnem kell, nyom-szúr-bök mindenhol egyszerre s sokszor a combjaimban érzem a feszülést. Bekeményedik sokszor az egész pocakom, majd elernyed. Mostanában este aktív a babánk. Próbáltam számolgatni a mozgásokat, de feladtam. Ha nagy baj lenne, úgyis érezném ... remélem ... Ezek a mostani változások arra voltak jók, hogy gyakoroltam az NST-re. Egy képzeletbeli gombot nyomkodtam, amikor a mozgásokat éreztem. Minden baba más és más. A holnapi NST-t lebeszéltük Dorkával, remélem mindent úgy csinál, ahogy megegyeztünk, hogy jó eredményei legyenek. 
Tudom, hogy most ez hülyén fog hangzani, de bízom abban is, hogy legalább egy görcs vagy egy keményedés is befigyel s legalább a gép kimutatja az értékeket. Legalábbis ezt beszélgettük az egyik kismamával, aki 1 héttel van előttem és már sokkal jobban unja a 'túinvan' állapotot, mint én ... pedig azt hittem ilyen nincs ... s mégis van! :)

3 megjegyzés:

  1. A mozgások miatt tényleg ne aggódj, tudja a kislanyod, hogy kell csinálni a dolgokat. Erőt gyűjt a világra jövetelhez! ;)

    VálaszTörlés
  2. Pont ezt akartam én is kérdezni, hogy nem lehet-e, hogy azért nyugodott le Dorka, hogy legyen elég ereje kibújni??? Mert végülis azért ez a babának is fárasztó lehet nemcsak a mamának, nem???

    VálaszTörlés
  3. Nagyon bízom benne, hogy azért nyugodott le Dorka manóm, mert készülődik a világra jövetelhez :)! Már nagyon várjuk :)

    VálaszTörlés