Összes oldalmegjelenítés

2011. szeptember 30., péntek

Terhesgondozás?!

Mindenki tudja, mi a véleményem a győri terhesgondozóról és a mai nap tett látogatásom a Liezen-Mayer utcában csak még jobban alátámasztotta az eddigi elképzelésem, véleményem és felháborodásom. Reggel fél 9-re értünk a tett helyszínére 1, azaz egy darab táppénzes papírért, 6, azaz hat darab kibaszott sorért. Természetesen tele a váró kisebbnél kisebb pocakos nővel, pasival és babakocsis gyerekkel. Vártam 47 percet, mire kiméltóztatott jönni az asszisztens nő azzal a felkiáltással, hogy "most nem szedek be semmilyen papírt!" - akkor miért nézeget ki ... először nem értettem. Mindegy, levontam a konzekvenciát, 13.764-en vannak előttem, plusz a sorszámosok, plusz a doktor úr magánbetegei - ezért a nagy kinézegetés az asszisztensnő részéről -. Majd az 50. percben kitesz a papírost, miszerint a doki ma csak délig rendel, mindenki szíves elnézését kéri. Egy óra telt el, mire beszedte a kiskönyvem, nagy nehezen elmagyaráztam neki, hogy le szeretném zárni a mai nappal a táppénzes állományomat, így nem leszek az állam nyakán ingyenélő s szeretném elindítani a TGYÁS-t. Mikor nekiállt volna szemforgatással közölni a kioktatását leállítottam, hogy tudom mi a menete a dolognak, hogy nem itt kell kérni a TGYÁST, hanem a Szabolcska utcában, de a táppénzes papír lezárása kell hozzá, addig nem adják ki ... nem a hangos és megalázó véleményéért jöttem ide, hanem 6 darab sorért, úgyhogy húzzon be írja meg azt a papírt, mert igaz, hogy holnapra vagyok kiírva, de egy órája állok itt, majdnem leszakad a derekam és a hasam ... akkora tirpák állatok vannak itt, hogy a 13.764 emberből eddig egy 3 éves kisfiú ajánlotta fel, hogy üljek le a helyére, de nem fogadhattam el, mert gipszben van a lába szegényemnek, az anyja meg keddre van kiírva szülni ... Nő bemegy, végignézek a termen, mindenki szájtátva kapja el a tekintetét az enyém elől. Gondoltam magamban, hogy nézhettek bazd meg, én még 40 hetes terhesen is átadom a 80 éves nőnek a helyemet, de lehet én vagyok a hülye ... Mindegy, bementek szépen a protekciósok, a doki magánbetegei, majd jöttek a sorszámosok, táppénzes papír még mindig sehol. 2 órája várakozom állva. Kisfiú ismét szól - akivel azóta baromi jót beszélgettünk az italautomata beüzemelésétől az ital kiadásáig az összes gombot és lehetséges variációt megbeszéltük a kombinatorika zeg-zugaiba is belemélyedve - hogy biztos nem akarok-e leülni, mert az ő anyukája is gyorsan elfárad Árminnal a pocakjában. Mondom neki: "nagyon aranyos vagy, hogy felajánlottad a helyed, de neked beteg a lábad most, ülj csak nyugodtan, nagyon okos vagy, nem úgy mint itt  melletted a sok buta néni és bácsi!" - s elmélyedtem, hogy a bácsik miért is ÜLNEK a terhesgondozóban? Mert az, hogy elkísérik a párjukat, egy szép gesztus, nagylelkűen támogatják a terhesség minden szakaszában életük párját, de ne már engem hátráltassanak a leülésben ... azon gondolkoztam megkérdezek pár pasit, aki jó dolgát végezve ücsörög a párja mellett, hogy miért nem áll már fel a adja át a helyét, mire mondták a nevem. 2,5 óra. Ennyi a terhesgondozóból ma épp elég volt s tiszta szívből örülök, hogy ez a 2,5 óra nem februárban történt meg velem 13.764 ember társaságában egy jó kis influenzás időszakban. Ismét egy érv a magánrendeléses időre érkezem és fizetek 5.000,- Ft-ot történetemre. Felháborító az emberek viselkedése. Krisz minden egyes alkalommal eljött velem vizsgálatokra, vérvételre, UH-ra, táppénzes papírt kitöltetni, eredményekért ment vissza ... le is ült a terhesgondozóban, de mihelyst látta, hogy már nincs sok szabad hely, ő volt az első, aki átadta a helyét másnak, vagy szólt, hogy jöjjön ide valaki. Ma is volt az uramnak egy beszólása s ismét nagy igazságot mondott: a 8, 16, 24 hetes kismamák szerinted nagyot néznének, ha a nőgyógyászati papír mellé kapnának egy beutalót gerincvizsgálatra is? Mert úgy állnak fel a székből, mintha nagyon fájna a derekuk, hátulról tolják fel magukat, miközben szuszognak s úgy tesznek, mintha a világ minden fájdalma rajtuk lenne s hónapok óta táppénzes papírért járnak csak ide, miközben a 4-szer akkora macilánya 2,5 órája áll ... igaz, nem zokszó nélkül. 
Nesze neked terhesgondozás!

... a Szabolcska utcában le a kalappal az ott dolgozó személyzet előtt ... kinyalták a seggem és mindent el tudtam intézni 10 perc alatt tündéri, aranyos ügyintézőnővel soron kívül ... látva az állapotom előrehaladottságát. Vannak még jó emberek ... de egyre kevesebben vagyunk. 

6 megjegyzés:

  1. Eddig fel sem tűnt, de most hogy írtad, hogy a pasik úgy ülnek ott, mintha ők is legalább a 46. hétben lennének, ezért eszükbe sem jut, hogy átadják a helyüket, kicsit dühös lettem! Kár, hogy nem szóltál be, Te ebben olyan jó vagy! :) Amúgy én 8 hetesként is átadnám a helyem olyan kismamának akinek picivel is nagyobb a pocija mint az enyém! De hát sajna nem vagyunk egyformák....

    A terhesgondozóról majd megírom én is a véleményem! Hiszen én még többet fogok odajárni mint Te! :)
    Amúgy mindenhol ez van, ahol nem pengetsz... Remélhetőleg azért még az én gyerekem is ugyanúgy meg fog születni és egészséges lesz maszek doki nélkül is. Nekem kell majd kicsit türelmesebbnek lennem, de ez van... állok elébe! :)

    VálaszTörlés
  2. Hát Liz, ha volt is bármi vívódás bennem, hogy maszek vagy állami, akkor ez végképp kerekké tette a döntést... No comment... Szóval akkor holnap várjuk Dorkát!!:)))))

    VálaszTörlés
  3. Bóbita! Holnapra várjuk Dorkát, már közös erővel ... szorítsatok, hogy meg is jöjjön!

    VálaszTörlés
  4. Dóri!
    Teljesen egyetértek veled: biztosan tök épen, egyben, egészségesen meg fog születni a baba akkor is, ha valaki a Liezen-Mayerbe jár terhesgondozásra s nem ezen múlik az egészsége a babának ... az anyának már kevésbé mondjuk egy téli influenzás időszakban, amikor a kismamák szervezete százszor gyorsabban elkap minden szarságot, amikor ezren vannak ... nyilván ez egy boltra vagy bármilyen más helyre is igaz.
    Nekem nincs türelmem, az emberekhez már, eddig sem volt túl sok, baromi gyorsan és hangosan tudom hangoztatni a véleményem ... de neked, amilyen áldott jó természeted van, nagyobb sikered lesz, sokkal nyugodtabban fogsz hozzáállni s fele annyit fogsz zsörtölődni az ilyen hülyeségeken, mint én. :) Mégis sulykolom továbbra is neked a magándokit!! :)

    VálaszTörlés
  5. Szerintem a végére mindenkinek elfogy ám a türelme, biztos az enyém is elfogy majd (én az a tipikus sokáig tűrő majd hirtelen robbanó hebrencs vagyok... :)
    Nem szeretnék kijelenteni előra kategórikusan semmit, mert tudom, hogy az emberek és vélemyéeik változhatnak! Ha bírom, és nem lesz problémám maradok L.M.-ben, ha egy kicsit is úgy érzem, hogy váltani kellene, váltani fogok.

    Remélem leghamarabb egy hét múlva tudod elolvasni ezt a bejegyzést, "Gyere Dorka, gyere!!! Vár a VILÁG!"

    VálaszTörlés
  6. ... és innen indult a történetünk, aminek a végére 2 nap múlva megindult Dorka :)

    VálaszTörlés