Összes oldalmegjelenítés

2012. február 3., péntek

4 hónap

Pár óra múlva Dorka baba 4 hónapos lesz. Olyan gyorsan elröpült az idő ... nagy lány lesz kérem szépen ... pici, mégis hatalmas dolgok történtek vele az elmúlt 16 hétben. Megtanult gügyörészni, kifejezni magát a kis saját nyelvén. átfordulni hátról oldalra, majd onnan hasra. Használja mindkét kezét, zsiványkodik, nagyon édesen mosolyog és megvannak a szokásai, egyedi jellegzetességei. Például, ha sírni kezd egyből lebiggyeszti a szájacskáját annyira, amilyet csak paródiákban lehet látni. 
A légzésfigyelőnk már majdhogynem felesleges, hiszen jön-megy a kiságyban. Lábbal az égnek meredve alszik, vagy épp a kiságy egyik rácsába akasztja be az egyik tappancsát és annak örvendezik, hogy nem tudja kihúzni. Megismeri az arcokat, a hangokat, Maja a legjobb barátja lett neki. Nagyon szereti a gyerekeket.
Ha megkérdezem, hol a keze, mindkettőt az égnek emeli és édesen kuncog, ha megkérdezem hol a Maja kutya, keresi a szemével. 
Imád a levegőn lenni, bármilyen idő van odakint.
Nem szereti a krumplit önmagában, a narancslé szagától is kirázza a hideg. A vizet csak módjával issza meg, a tejcit, a sárgarépát, a cukkinit, a banánt, a pasztinákot nagyon bírja. Nem szereti a hangos zajokat és összerezzen a cuppogástól. Ám az ugatással semmi gondja sincs. 
Szeretünk az ablakból nézegetni, főleg a szomszéd hát ablakai nagyon érdekesek. Szereti a mondókákat, a a meséket, amikor közösen olvasunk Pöttyöm Katicából, vagy épp játszunk vele. 
Megvannak azok az állandó dolgok körülötte, amiből ha egy hiányzik, akkor már nem alszik jól. Fontos az állandóság az életében.  
Tud hisztizni, tud nagyon hisztizni. Tud sírni, nevetni, mosolyogni, úgy röhögni, hogy belerázkódik a pocakja. Tud szomorú lenni és tud nagyon bújni felkelés után. Tud könyörögni és nagyon szépen kérni a szemeivel. Lehetne rá haragudni, amikor már másfél órája könyörögsz neki, aludj szépen, mert már megőrülök és elegem van, de amikor erre egy édes mosollyal felel, legyél mérges rá.
Volt könnyebb és nehezebb időszakunk is. Alapvetően könnyen veszi az akadályokat és gyorsan alkalmazkodik mindenhez. Apát hülyére venni a legegyszerűbb feladat a világon és a nagyszülők is elalélnak tőle. Sárit nagyon szereti Dorka, csak ránéz és fülig ér a szája, sőt ha épp nem mosolyog rá, akkor szájtátva nézi.
Szereti, ha nyávogok neki és amikor apa fejrázva ugat. Imádja, ha miatta totális hülyét csinálunk magunkból.
Nagyon szereti, ha beszélnek neki, mindenre figyel. Tipikusan az a szellem, aki először csak megfigyel, mérlegel és utána cselekszik. 
Szereti, ha a pocakját, a fülét megcirógatom, amikor körbepuszilom a testét rötyög. Jól esik neki a masszírozás, amikor a talpát átdörzsölöm a combjával együtt. 
Volt kicsit pocakfájós, ilyenkor kísérleteztünk a lehető legjobb megoldáson. Kapott jó párszor szurit. Voltunk védőnőnél, doktor- néninél és bácsinál. Hol fájt a történet, hol nem. Hol kevésbé sírt, hol torkaszakadtából. Hol mosolygott, hol nevetett, de egy biztos, mindenkit elvarázsol a bájosságával és azzal, ahogy az emberek felé nyit és közelít. 
Nagyon szeret állni a maga módján és ha anya megengedné neki, egész nap tv-t nézne. Szerintem azt hiszi, hogy mindenki neki beszél a fekete keretből és minden neki szól. 
Megvannak a napi rutinjaink, sok-sok kezelési technikáink. Most már el lehet terelni a figyelmét nagyon gyorsan. Nagyon érzékeny a szagokra, az olaj- és palacsinta szagot egyenesen utálja. Imádja a vizet. Szeret úszni ... apával ... Beszélget és az ujjaival játszik álmában. Kivétel nélkül úgy alszik, hogy a fejével hozzábújik a bal oldalán lévő rácsvédőhöz, a bal kezén lévő hüvelykujját szopja és a másik 4 ujjával eltakarja az arcát és a szemét. A bal lába mindig behajlítva van alvás közben. Tipikus Dorka póz. Minden este háromnegyed 7-kor kidől ahol van és ahogy van. Negyed óra csendes pihenő következik ilyenkor.
Van ezer és ezer beceneve, viszont egy állandó maradt a fogantatás óta: Pötty. 
Annyi minden lenne még, annyi mindent el lehetne mondani. Mégsem lehet egyetemlegesen összeszedni Életke életét. 
4 hónap. Belegondolok régen mi volt 4 hónap alatt? Eltelt nagyon gyorsan és fel sem tudok sorolni olyan dolgokat, jellegzetes vonásokat, történéseket, eseményláncot, amik kiemelnének egyben 4 hónapot, úgy zusammen, folyamatában.
Mégis 4 hónap Dorka életében az első és legmeghatározóbb hónapok voltak. Elindult a fejlődés útján és  nincs megállás. Elszállt ez a röpke idő és mégis a legcsodálatosabb dolgokat kaptam tőle. Nézem s napról napra ügyesebb lesz a Kincsem, változik, okosodik, fejlődik. Visszaemlékszem, amikor pocakos voltam - még most is van egy kicsi, de már nem baba miatt :) - azt hittem lassan telik az idő és mégsem. Tavaly ilyenkor derült ki, hogy úton van Dorka hozzánk, tavaly ilyenkor, szombaton reggel pityeregtünk Krisszel az ágyban a terhességi tesztcsíkokat látva. 4 hónappal ezelőtt pedig azért pityeregtem, hogy minden rendben menjen és őszintén szólva már kínomban is el-elcseppent egy-egy könnycsepp.
Összehozott minket ez a csöppség Krisszel, bár volt olyan is, hogy eltávolodtunk egymástól egy kicsit; mégis olyankor tudtuk merre van a visszaút. Más lett a kapcsolatunk: már nem csak asszony és az ura van, hanem szülők lettünk és ezt a fogalmat tanuljuk a mai napig folyamatosan. Igyekszünk mindketten nagyon. Másokká váltunk ... vagy talán bennünk voltak ezek a vonások már Dorka előtt is csak  nem volt miértje a felszínre hozatalra? Nem tudom! Érdekes ez ... ösztönből jön a szülőség? Tanulni kell? Mindkettő. Kevés a terhesség 9 hónapja a szülővé válásra ... és szerintem lehetetlen is. Maximum csak felkészülni lehet vagy ráparázni a szülői mivoltra. Ízlelgetni, ismerkedni a fogalommal és elképzelni, mi lesz majd ha ... hisz nem tudjuk mi vár ránk.
Ez mind csak egy minimális szelete annak a hatalmas tortának, ami Dorka maga. 

9 megjegyzés:

  1. Szia.
    Most találtam rá a blogodra. Nekem is van egy lassan 4 hónapos babám. Leventének hívják, és október 10-én született. :) Jó volt olvasni a soraidat :) Szerintem többször be fogok nézni, ha nem gond :)Gyönyörű a kislányotok :) Üdv. Reni

    VálaszTörlés
  2. Ja még rólam annyit, hogy nekem a 2. baba. Már van egy lányom aki 3és fél éves.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Rena! Köszöntelek az oldalamon! Tisztellek, becsüllek a két babáért, én egy szülés után megfogadtam, soha többet ... :)
      Dehogy gond, ha olvasol és bekukkantasz! Nagyon örülök/örülnék neki!
      Köszönöm szépen Dorka felé irányuló bókokat, átadom az illetékesnek, aminek mellesleg mindig nagyon örül ... szereti, ha dicsérik a kisasszonyt! :))))
      Az én csajom október 3-án született, akkor csak egy hét van Levente és Dorka között :)

      Törlés
    2. Óh, köszi a tiszteletet :D Egyébként az 1. után én is azt mondtam,hogy jóóóóó sokáig nem kell nekem gyerek. Pedig a kislányom is 4 óra alatt született. Aztán ez egészen 2 évig tartott, majd elhatároztuk,hogy szeretnénk még babát. Iszonyatosan féltem a szüléstől,pont azért mert tudtam,hogy mire számítsak. Viszont, gondolom mert második szülés, másfél óra alatt meglett :D Annyira hihetetlen volt, hogy most már azt mondom, szülnék még akár ötöt is :D Csak ugyebár a piszkos anyagiak...
      De talán egyszer még lesz rá lehetőségünk :)
      Egyébként te mikor fogod kezdeni a hozzátáplálást? Vagy legalábbis gyümölcslevet adni,meg ilyenek? Nekem a lányommal elég hamar el kellett kezdeni,mert mikor ő született még főiskolára jártam (20 évesen szültem őt :D Levit 23 :D )és amíg délelőtt beugrottam 1-2 előadásra addig anyukám adott neki gyümit, hogy kibírja amíg hazaérek. De ez csak 2 hetente volt, mert levelezőre jártam. Most viszont nem tudom,hogy meddig várjak, van aki azt mondja várjak 6 hónapig, van aki szerint már 5 hónaposan el lehet kezdeni,mert különben válogatós lesz stb. Kíváncsi lennék a te véleményedre.
      Egyébként ti hol laktok? Mi Szerencsen. (Borsod-megye)
      Na most, hogy már szinte mindent tudsz rólam megyek :D Üdv. Rena

      Törlés
    3. Én 6 hetes korában kezdtem a hozzátáplálást. Eleinte csak almát kapott, majd banánt, aztán jött a burgonya, répa, pasztinák, sütőtököt, barackot ... aztán mivel egyikkel sem volt gond, azért ezeknek a variációit kapja már elég régóta. A banán kis szorulást okozott, ezért csak heti egyszer kap. Én mindent magam készítek neki. Nagyon szereti az új ízeket és szerencsére nagyon jó evő. :)
      Dorka nagyon nehezen jött a világra. Szombaton megkezdődtek a fájások, de ezek még nagyon kezdetlegesek voltak, majd hétfő este bújt ki aranyom. Nagyon megküzdöttünk érte, az ellenségemnek se kívánom azt, amit átéltem. Ha visszaolvasod a blogom, a 2011-es évet, ott minden benne a szülésélménytől a beszarásig, minden :)))
      Irigylésre méltó, hogy fősuli mellett ilyen ügyesen megoldottad a kislányod mindennapjait.
      Mi győriek vagyunk!
      Egyébként lehet benne valami, mármint a válogatósságban: mi a húgommal szintén 6 hetes, sőt Sacc még korábban kapott pótlást és hát igen, válogatósak vagyunk ... :)))

      Törlés
  3. Ez egy nagyon szép bejegyzés volt és imádtam minden sorát. Olyan jó volt Dorka kis szokásait így összeszedve elolvasni.
    4 hónapja Dorka született, egy anya született és egy apa született. :) Család született!
    Gratulálok a 4 hónapos csöppnek, hogy ennyire ügyes és okos, és már most tudja, hogy kell levenni az embereket a lábáról - ő még nem is tudja mekkora kincs lesz ez a későbbi életben is! :)

    Szóval 4 hónap.... gyorsan elszelelt!

    Még egy kérdés: mi az a paszternák? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Dóri! Drága vagy! Igen okos, ügyes, aranyos :)
      A paszternák olyan mint a fehérrépa külsőre, kicsit édesebb talán.

      Törlés
  4. Durva azért, nemrég még egy emberként izgultunk, hogy mikor jön, és már négy hónap...elszaladt. Most még izgibb részek jönnek, mint eddig, mert nyílik a világ felé!

    Még egy megjegyzés: a paszternákot én sem tudom, mi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen igazad van! Ez csak most jutott nekem is eszemben : egy emberként szorítottatok értünk és milyen jó is volt visszaolvasni, hogy aggódtatok!!! :) Imádtalak titeket!
      A paszternák olyan mint a fehérrépa külsőre, kicsit édesebb talán.

      Törlés