Összes oldalmegjelenítés

2012. március 4., vasárnap

Dorka meggyógyult+Egy kis kitérő

Jelentem: Dorka betegségének se híre se hamva! Pénteken telefonáltam a dokinknak a kenetminta okán és  megállapították, hogy negatív lett a teszt eredménye. Holnap lesz az utolsó gyógyszeres nap, már nagyon jó, hogy vége lesz, mert nagyon unjuk, főleg a Kincsem. A szemcseppet nagyon utálja, de annyira ügyeske és olyan hősiesen viseli ezt az egész herce-hurcát! A Cebion-cseppek maradnak az influenzás időszak végéig, a többit holnap jó messzire elhajítjuk - képletesen -. Tegnap óta köhög a babám, most szakad fel a száraz köhögése. Kicsit fura neki, mert nevetés, 'beszélgetés' közben is köhint egy rotyival összekötve és folytatja tovább az addigi nagyon fontos tevékenységét, de előtte körbe néz, hogy ez meg ki volt. 
Köszönjük szépen mindenkinek, aki gondolt rá és szorított neki, hogy meggyógyuljon!
Anya és apa már jól van. Anyának, amikor Dorka megbetegedett egy villámcsapással elmúlt a betegsége, hiszen egy mami sosem lehet beteg. Apa szerdán megy tüdő-röntgenre,de neki sincs már kutya baja sem.
Úgyhogy folytatódhatnak a dolgos és hasznoskodó hétköznapok, amik most kicsit döcögősen mennek. Apósom még mindig kórházban, így én is bementem dolgozni újra két napot. Addig anyukám tartotta a frontot itthon Dorkával. Nagyon nagy szerencsém van, épp Krisszel beszéltük, nem tudjuk mi lenne nélküle, de hogy nagy szarban lennénk, az biztos. Rengeteget segít, Dorka imádja, megbízik benne. Nem gond az sem, ha leteszem 9-kor aludni és nem vagyok itt, amikor felkel, hanem a mamival tölti a délelőtt hátralevő részét ebédig és az sem probléma, ha nem velem eszik, hanem vele. Így tulajdonképpen 9-től délig, fél 1-ig elmaradhatok. Ilyenkor jön az újabb alvás. Anya is el tudja altatni, ha arról van szó ... még nem próbáltam tovább kimaradni. Jók ezek a lopott pár órák, még ha a munkahelyemen is töltöm, már nem aggódok Dorka miatt, hiszen nagyon jó kezekben van. 
Az esték viszont nem telnek zökkenőmentesen és ébredés mentesen. Általában kétszer kel éjjel. Egyszer éjfél körül, egyszer 3 és 5 óra között. Nehezen viselem, fáraszt és nem tudok rendesen aludni, folyamatosan az egyik fülem sasol. Furcsa az éjszakai ügyelet, hiszen 2 hetes kora óta végigaludta az éjszakákat és most újra ott tartunk, ahol 1 hetes korában. Több ismerősöm is panaszkodik hasonló korú csemetéinél, hogy a jó alvóka elromlott. Lehet a fogzása van befolyással rá, lehet más, nem tudom, de volt éjszaka, amikor 11-szer 'keltem' hozzá. Érdekes, hogy rendesen szopik, majd szépen visszaalszik, ha leteszem. 
Próbálkozom a cumisüveggel is, mondhatni elég kevés sikerrel. Nem akarja elfogadni. Hozzáteszem minden szart a szájába vesz, mindet a szájával néz meg először, mindent szopik egyből ... na a cumisüveget csak úgy tolja magától elfele. Magával a gumi résszel van gondja. A sima nem tetszik neki a cici formájúval egyetemben, holnap megyek körbenézni a választékot s kipróbálunk mindent. Nagyon ellene voltam a cumisüvegnek, nem kellett volna, bár halkan megjegyzem, hogy eddig nem is volt olyan helyzet, amihez kellett volna, hiszen eddig csak ebédhez kapott Dorka vizet, azt pohárból. Nagyon szereti, egyedül inni még jobban szeret. Most jönne el az idő, hogy pótlással próbálkoznék meg annak ellenére, hogy a tápszernek is ellene volta, mégis be akartam vetni az esti etetésnél, ki akartam zárni annak a lehetőségét, hogy Dorka azért kel éjjel is fel, mert nem lakik jól szopással. Hát ez most nem jött össze, de próbálkozunk. A lehető legostobább technikát is bevetettem annak érdekében - mell mellé betoltam a cumisüveget, természetesen mivel nem hülye a gyerek, a cumisüveg végét kitolta a nyelvével, a cicit természetesen nem -. Éjszaka amikor megébredt, megpróbáltam a tápszert cumisüvegből, aminek a következménye fuldoklás lett és egy jó nagy adag lelkiismeret-furdalás. Viszont, a múltkor hűtőleolvasztás okán kimaradt egy adag anyatej és fél 11-kor nekiadtam Dorkának cumisüvegből. Gond nélkül elfogadta. Majd másnak teát kapott belőle ugyanebben az időben és akkor is megitta belőle ügyesen. Viszont máskor nem hajlandó. Megpróbáltam ma azt is, hogy 'kiéheztettem' a gyereket, de ez sem használt, mert nagy sírás és jelenet lett a vége, úgyhogy nyert Dorka és cicit kapott. Nem a tápszerrel van a gond. Milupa Jó éjszakát tápszert hozott Krisz 2.000,- Ft a Rossmannban, ugyanolyan ízű, de még az illata is teljesen megegyezik az anyatejével. Ezzel nincs baj.
Konklúzió: ne kövessétek az én példám. A cuminak ellene vagyok és azt nem fog kapni Dorka még rágás céljából sem, s nyilván vannak gyerekek, akik felnőnek cumisüveg nélkül is, akik hosszabb ideig szopiznak, de utólag azt mondom, hogy kellett volna Dorkának adni az elejétől kezdve néha-néha folyadékot cumisüvegből s most nem lenne gond. Igazából azért gáz egy kicsit, mert Krisszel a házassági évfordulónkon el akartunk menni 2 napra 'nyaralni', akkor anya jött volna vagy jönne bébicsősznek, de így nem tudom, hogy hagyjuk itt Kincsemet. Egyszerű a válasz azt hiszem, ha nem tanul meg cumisüvegezni addig, akkor sehogy. Másrészt úgy terveztem az elején, hogy fél évig szoptatok maximum, már ebben sem vagyok annyira biztos. Vannak nagy elképzelések, nagy tervek az elején. Aztán jön a gyerek és borít mindent! Anya tervez, Dorka végez - szoktunk vicceskedni. Változunk és idomulunk a gyerekhez, ő is hozzánk. Nem hiszem, hogy létezik olyan üdvözítő módszer, amit egy anya eltervez és ha törik, ha szakad, azt végig viszi a gyerek egész életén keresztül. Én elleneztem a legjobban a tápszert s most ott tartunk, hogy ezzel próbálkozunk. Eljött ez az idő is. Most így tanuljuk egymást ...
Ha van valakinek módszere a cumisüvegezésre, az segítsen nekünk! Csak azt a mondatot nem szeretném látni, hogy én odaadtam a gyerekemnek és kész, elfogadta, egyből szerette és nem hiányzott neki egyszer sem a szoptatás nyújtotta biztonság, meghittség, kötődés ... mert Dorka ehhez nagyon ragaszkodik.

4 megjegyzés:

  1. Ki tudja, min múlnak ezek a dolgok, de pl. a húgom és én is csak és kizárólag cumisüvegből fogatuk el az anyatejet...szegény Anyukám! Remélem, nem öröklődik :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom én sem, min múlik ez és hogy vagyunk kódolva, de az tuti, ha az elejétől kezdve valamit adtam volna neki cumisüvegből, akkor most nem kínlódnék/-nánk. :(

      Törlés
  2. Sziasztok, gyógyultak! :) Örülök, hogy újra a régi Dorka baba is!!!
    A cumisüvegről: A saját példánkat tudom csak mondani, de azt nagyon szívesen. Nálunk ugye már elég korán kénytelen volt Bori cumisüvegből inni, mivel többször is volt mellgyulladásom a rengeteg tejtől, s ilyenkor veszettül ki kellett masszíroznom, illetve lefejnem a tejet. Rengeteg volt, de ugye nem tömhettem Borit folyton, így anyatejet kapott üvegből, ha nekem "könnyítenem kellett magamon" mikor ő még javában aludt. Nagyon nem tetszett neki az elején, de muszáj volt, aztán hetek alatt csak elfogadta és tudott ciciből is szopni, illetve üvegből is. Nekünk ilyen üvegünk volt, mert én is ellene voltam, de aztán a helyzet kikényszerítette: http://www.breastflow.co.uk/ Nyilván, amikor csak tehettem, szoptattam, de így legalább nem volt gond, amikor 5 és fél hónapos korában egyszer csak elkezdett apadni az anyatej és be kellett vezetni a tápszert is. Az üveget így hamar elfogadta újra, s akkor már másfajtát is (mi a a TommeeTippee ciciformájú üvegeit használtuk utána) csak a tápszer ízével kellett barátkozni, de az is ment pár nap alatt, mert éhes volt és ahogy te is írtad, egész hasonló az íze az anyatejéhez. Akkor kezdtem el a tejpépet is adni neki, mikor már majdnem 6 hónapos volt, s ő ekkor kezdte átaludni az éjszakát, mert rendesen tele volt a poci.
    Remélem, mihamarabb sikertörténetről olvashatunk tőletek is!
    Sok puszi, a gyönyörűségnek meg Bori üzeni, hogy: "Baabbbaa" és vigyor és tapsi-tapsi :) :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holnap elugrok és veszek ilyen cumisüveget, jónak tűnik a szívófeje. Ma egy NUK-os cumisüveget vettem, ez szilikonos, ciciformájú, ezt már a szájába veszi, játszik vele és ma 30 ml teát megivott belőle. Haladás ez is :) Ha csak apránként megy, nekem úgy is jó, csak menjen valahogy. A tápszert megpróbáltam pohárból is - kedvenc poharából -, így sem fogadta el, úgyhogy bepróbálkozom most egy kis ízesítéssel. Kicsit megédesítem neki, hátha úgy elfogadja. Jó lenne, ha újra átaludná az éjszakákat!
      Köszönöm a tippet!

      Törlés