Összes oldalmegjelenítés

2012. szeptember 11., kedd

Első napunk a dolgozók körében

Egy szavam sem lehet. Amennyit paráztam, amennyire féltem tőle, amennyire vert a szívem reggel a buszon ... na, annyira nem volt gond. Igaz, ez még csak első nap, nem kell messzemenő konzekvenciát levonni, majd egy hét múlva.
Reggel 5-kor keltem, elkészítettem magam, levittem Maját eü. sétára, majd Dorkát is keltettem, nagyon nem akaródzott neki, jobban mondva szívesen visszaaludt volna a kakaó után. Lassan felöltöztettem, közbe belebólintott a készülődésbe, majd megébredt, megmutatta a napocskát a falon és újra bóbiskolt ... na ekkor megfordult a fejemben, hogy tehetem ezt vele ... aztán túlléptem rajta, hiszen dolgozni kell, nincs mese.
6-kor indulásra készen voltunk:
 Majának még egy gyors puszi indulás előtt és irány a busz. A 14-est 2 perccel későbbre rakták, az 5-öst 2 perccel előrébb hozták, így futnom kellett Dorkástul, kacsástul, tűsarkústul, táskástól, mindenestől, de a sofőr aranyosságának köszönhetően végül feljutottunk a buszra, de holnap még egyel előbbi busszal kell mennünk. A járatokon Dorkám nagyon ügyesen viselkedett, már ha nyitva volt a szeme. Nem aludt, de pihent. Ráadásul a mellettem ülő csajszi megdicsérte a tatyóját és azt a feszítő boldogságot ... nagyon édes volt. Kihúzta magát és büszkén ült, hogy ő milyen nagy lány már.
Napközben 7-től 9-ig kint voltak anyósommal játszottak, majd bent folytatták, 9-kor tízóraizott velem, majd letettem aludni, mert alig látott már szegényem. 11-ig aludt, akkor végeztem én is, fél 12-kor ebédeltünk és apósom elhozott minket haza, ami csak azért nem tetszett, mert jó, hogy aranyos meg minden, de inkább tartogassuk a kocsis dolgokat esőre meg nagyon szar időre. Ilyenkor, amikor jó idő van, a rutinnak ki kell alakulnia, meg tényleg nem kell a seggünket hurcolászni. De rendes volt tőle tényleg. Nagyon büszke voltam rá, nem hisztizett, aranyosan elvolt. Aludni én raktam le, ám mivel Zsuzsi baba itthon maradt a reggeli izgalomban, így nehezen aludt el, vagy 10 perc kellett, mire végre a fáradtság elnyomta. Magamra is nagyon büszke voltam, hogy túléltem és nem rohangáltam be a gyerekhez 10 percenként, pedig azt hittem ezt fogom csinálni, de nem, kibírtam. Baromi lassan ment az idő, pedig irattároztam egész végig az egy éves elmaradt anyagokat rendeztem ... és még holnapra is van ... sőt asszem egész héten ezt csinálom, aztán átveszek mindent sorjában, a hét még csak az akklimatizálódásról fog szólni, illetve Dorka szoktatásáról.
Csütörtökön anya jön fel és péntekig marad. "Zenebölcsibe" majd ő fogja vinni Dorkát egy héten egyszer. Pár hónapos kora óta járunk ide és nagyon szereti!
Elfáradtam a mai napon. Ez valahogy más fáradtság ... most érzem, hogy felnőttem. Dolgozom, közben gyerekem van és ez így jó. Azt hittem szüléssel, hogy megtörtént, felnőttem, de nem. Más lett hirtelen minden és mégis minden ugyanolyan. Nem tudom megfogalmazni. Valahogy anyám képe van előttem, két gyerekkel ... csak én maradok egynél, hogy ő volt a felnőtt, mi a gyerekek, amikor dolgozott és most már én is ugyanebben a körben vagyok bent.
Plusz egy hatalmas pofán csapás: keresem a szavakat a köznapi nyelvben. Durva, de tényleg. Olyan szinten leszűkült a szókincsem annak ellenére, hogy olvasom, mesélek, mondókázom, hogy csak lestem ... egyszerűen gondolkoznom kell a szavakon, az üzleti-tárgyalási, sőt a könyvelési nyelvhasználat szókincséről már nem is beszélek ... gyakorlatban megy, de ha mondani kell el kell gondolkoznom. Azt hittem seggre ülök. Hozzáteszem egy elektronikus számla elkészítése gondot jelentett. Na, azt hittem egy év nem sok idő és milyen gyorsan elmegy ... az agyi kapacitásom nulla, mivel csak babásokkal vagyok/voltam körülvéve, így a szókészletem is leredukálódott, illetve a szakszavaknak is újra elő kell jönniük. 
Ma abból a szempontból is aranyérmet érdemlek magamtól, hogy 5-kor keltem, dolgoztam, Dorkát elláttam, kimostam, kivasaltam, Faceztem, blogot írok most és mindjárt kész az uzsonna, ja és apa nincs 2 napja, így totál egyedül ... Univerzális vagyok.
A csajom egy csoda, de kíváncsi vagyok a holnapi napra, az újabb korai kelésre, a buszozásra, a  máshol töltött időre és úgy 'ámblokk' az egészre.


10 megjegyzés:

  1. Le a kalappal Liz!
    Szuperül helytálltatok mind a ketten!
    És a munkába hamar visszarázódsz majd nem kell neked sok idő fasza csaj vagy!:)
    Dorkának is elkezdődtek a munkás napok ahogy Milusom is ovizik(itt jegyzem meg kéne írnom erről a blogba basszus:P)
    Meg kell nekik szokni mindent szépen.
    Puszi nektek és jó munkát a hétre!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága vagy, köszönöm!!!!!!!
      Igyekszünk és Dorka tényleg ügyi volt, meglátjuk mi lesz, de bizakodunk :)))

      Törlés
  2. Kedves Alíz, most én leszek, nagyon nem fogsz szeretni, éppen ezért mondom előre, mindenféle rosszindulat nélkül, egyszerűen csak a sajátbtapasztalatomat leírva. Kérlek kedves hangnemben olvassd el magadban ezt a beegyzést mert úgy írom. Szóval mikor én anno vissza mentem dolgozni mert kellett, a Lili 22 hónapos volt. Bölcsis lett. Nagyon jól vette az akadályokat. Engem viselt meg a bölcsi, nagyon. Próbáltam nem kivetítetni a gyerekre.rövid ideig hatórás voltam, addig én jártam érte a bölcsobe, aztán nyolc órás lettem és anyósom vagy anyu is ment érte. Nagyon nehéz volt megbarátkozni azzal hogy más is "neveli" a gyerekemet. Mert ez kivédhetetlen ha más is rendszeresen vigyáz rá. Lili más lett, elevenebb, szófogadatlanabb. De ez nem baj, gyerek. De rengeteget vesztett a kiegyensúlyozottságából. Mert hát mégsem én voltam vele akit megszokott, akihez kötődött.én hulla fáradt lettem, állandóán lelkiismeret furdalásom volt, a férjemet mellőztem, mert minden nem fért bele a napba. Ez pedig nem egy hétbde nem is egy hónap utan jött elő, főleg nem egy nap után. Annyit szeretnék csak tanácsolni, amíkor csak tudsz pihenj, légy minden pillanatban a Dorkával, aludj vele. Mert a fáradságot, az eltávolodást nem veszi egyből észre az ember. Legalábbis én nem vettem észre. Kitártás, vigyázzatok egymásra! Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy és abszolút jóindulatot olvastam ki ...
      amit most elírtál, már ma érzem, fáradt vagyok, egy múltán először, baromi furcsa. Holnaptól már Krisz is itthon lesz, nem kell mindent egyedül csinálnom, ráadásul anyám is jön fel segíteni 2 napot, úgyhogy remélem minden rendben lesz.
      Én is félek attól, hogy Dorka megváltozik, ha nem én leszek vele non stop, viszont emellett azt gondolom, hogy nem abban az 5-6 órában a 4 helyett, ami eredetileg tervezve volt váltja meg a két nagyszülő a világot. Egyszer olvastam egy nagyon szuper tanulmányt, még csak terhes voltam akkor, arról szólt, hogy az aktív 2-3 óra, ami csak a gyerekről és az anyáról szól, sokkal többet ér, mint ha egész nap elvagyunk egymás mellett. Én most ezt a vonalat követem. Amikor hazaérünk, az az idő alvásig csak és kizárólag Dorkáról szól. Se telefon, se tv, se újság, se kutya ... csak ő és én. Nálunk ez nagyon beválni látszik. Szinte minden bölcsis szülőtől hallom, hogy megváltozik a gyerek, sőt a bölcsödei agressziót és elbutulást, engedetlenséget saját magam is tapasztalom a játszin a gyerekeknél. Tudom, hogy hülyeség, de írtam Dorkához egy használati útmutatót azokkal a szabályokkal, amik nálunk érvényvben vannak napirenddel együtt. Pl.: ha kétszer eldob valamit, harmadszorra nem adom vissza neki, vagy ha butaságot csinál, mehet gondolkozni stb ... s e szerint van vele anyósom ... anyám tudja ezeket magától is. Dorka eléggé meg van fogva, úgyhogy bízom benne, hogy a bölcsödével ellentétben itt van idő rá és foglalkoznak vele rendesen és betartanak mindent úgy, ahogy én kérem.

      Törlés
    2. Ezt a használati útmutatót tök jó dolognak tartom! Ezt majd lehet én is alkalmazom ha szükség lesz rá! :) (A 2 példa is tetszik amit leírtál. Csinálhatnál erről is egy posztot, mit szabad, mit nem, mik a következmények. Engem érdekelne és mindig tanul valami újat az ember.

      Törlés
    3. Már folyamatban van a mit szabad és mit nem bejegyzés, csak most havazik nálam ... jobban mondva szokunk :)és nehéz az átállás a hajnali kelésre, a későn fekvésre :)

      Törlés
  3. Ügyesek vagytok nagyon. Hamar belerázódsz a munkás napokban. Dorka jó kezekben van. :) Cukorfalat abban a hátitáskában. Kész nagylány már. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága vagy! Köszönöm. Igyekszünk, de baromi fárasztó ... a hajnali kelés és a késői fekvés, de belejövünk. Eddig az itthon lét gyaloggalopp volt a mostanihoz képest. Sok kismama nyünnyürüg, hogy mennyire fáradt, amikor a gyerek alszik 2-3 alkalommal naponta, akkor nem tudom mi lesz velünk, ha újra munkába állnak.

      Törlés
  4. A "használati utasításos" bejegyzésedre én is várok :D Nagyon édes Dorka ezzel a kis kacsás hátizsákkal, mint egy menő iskolás! Jobbulást Nektek, én most Oscillococcinummal gyógyítom magam.

    VálaszTörlés
  5. Le a kalappal Liz, tenyleg univerzalis vagy...mikor azt gondolom de bazi nehez nekem akkor mindig arra gondolok, hogy azt mondtad nekem nem is olyan reg hogy addig oruljek mig alszik meg napkozben...

    VálaszTörlés