Összes oldalmegjelenítés

2013. december 5., csütörtök

Mai napi bosszúság ... nem szimpatikus gyökér reggel a buszon

Szokásos reggeli készülődés után elindulunk a buszra.
Út közben a szintén szokásos:
"Mitoj jön a busz szejinted?"
"Nézd aja! Ott a tjaktoj, szejintem dódozni megy hmm?"
"Aaaaadeszé taácsonpfa"
"Dézussa hotta"
"Mituábáccsi mitoj jön szejinted?"
"Ati jó biseltetik, ajándétot hoz neti, ati jossz jesz, bidácsot tap"
Dótá jó jesz szejintem, ajándétot kap ... vagy eveji a fenetét a tjampusz!"
Szerintem a buszmegállóban már mindenki kívülről fújja Dorka monológját, ám annál nagyobb derűvel viseltetnek :)
Felszállunk a buszra, 2 megállóval arréb a gyereket bedobbantom a bölcsibe, futok, hogy elérjem a következőt.
Felszállok: mellettem "gyökér anya" okostelefonnal bíbelődik/játszik nagyon mogorva. Mellette a lánya, olyan 7 év körüli. Herótom van attól, amikor szülő-gyerek sétálnak/esznek/várakoznak vagy akármi és a szülő kezében non-stop okostelefon, a gyerek meg okosan néz ki a fejéből. Az még nagyobb ellenállást vált ki belőlem, amikor szülő és gyerek egyszerre okostelefonoznak, egymás mellett ülnek, egymáshoz hozzá sem szólva.
Szóval anya okostelefonozik, a lány minden módszerrel megpróbálja felhívni magára anyja figyelmét - hangosan beszél, megrázza néha anyja kezét, vagy csak rá szól, hogy egy kicsit figyeljen már rá.
Nézem őket:
El akarja mesélni, hogy tegnap mi történt vele az iskolában, hogy a barátnőivel játszottak ...
Gyökér anya közbeszól: "Miről beszélsz TEEEEEEE? Milyen barátnő? 3 hónapja jártok csak iskolába. Takony!" - itt már beszóltam volna, de nem tettem.
Kislány jelzi, hogy folytatná a mondókáját: elmeséli, hogy azt játszották, hogy mindenki egy régi rendszerben - nekem 7 éves formán ilyen eszembe se jutott volna - az NDK-ban lakott ő, a barátnőm meg ...
Gyökér anya ismét közbe szól: "Miről beszélsz TEEEEEEE? Ha ilyen faszságokat mondasz, csodálkozol azon, ha szefósnak gondolnak, ostoba? Takony!"  - mindezt természetesen teljes hangerővel.
Leszállni készültem a buszról, odaálltam eléjük és a következőt mondtam:
"Miről beszélsz TEEEEEEE? Annak kellene örülnöd baszod, hogy ez a kislány veszi a fáradságot arra, hogy elmeséli vagyis el szeretné mesélni az élményeit neked és igyekszik minden eszközzel felhívni magára a figyelmet, te pedig paraszt, bunkó módon visszautasítod folyamatosan! Ahelyett, hogy ezzel a szájbabaszott okostelefonnal foglalatoskodsz, a szemed erre a gyerekre emelhetnéd és rájöhetnél milyen gyönyörű és okos. Teeeee TAKONY!!!!!"
Hangos röhögés tört ki a busz azon részén, ahol ez zajlott ... a nő nem mert visszaszólni.
Visszanézve a nő szikrát sem kapott, de láttam, hogy a telefonját zsebre rakta.
Liget utca, Nyár utca Marcalváros felé 7:12-es busz.
Mindenkinek lehet nehéz napja, mindenkinek lehet rossz napja, sőt, lehet az is, hogy nem szándékosan, de bántod a gyereket, viszont ez a nyílt alázás, ez a semmibevétel, a gyökérség nem bírta becsukni a számat ...

6 megjegyzés:

  1. Olvastam már a fb-on és elég felháborító, de majdnem hogy meg sem lepődök. Gáz, nem? Ilyen világot élünk! Csak az ilyennek nem tudom minek a gyerek. Mert ez már nem a szar napról szól.... Dóri

    VálaszTörlés
  2. Hjujj...hat en nagy telefonozo vagyok...:( Amit leirtal arra nem volt meg pelda, de azt hiszem nekem erre figyelnem kell majd. Egyenlore en kerdezgetem Lilyt, hogy mi volt a bolcsben, mit jatszott, keszitettek e vmit, mit evett...stb? Es van hogy az a valasz hogy : "Neeeeeeeeem!" ertsd anya fordulj elore vezessel en nezek ki az ablakon:)

    VálaszTörlés
  3. Az anyát meg nem kommentálom, annyi ilyen van, borzasztó! :-(

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ott voltál, én nem lettem volna ilyen ,,tökös" hogy úgy mondjam, hogy megmondjam neki a magamét :)

    VálaszTörlés
  5. A telefonnal játszásos néma csend ismerős (a párom ilyen begubózó). :( Nekem is majd oda kell figyelnem, hogy Zseb mellett ne. Viszont az, ahogy az anya beszélt a kislánnyal tűrhetetlen. Ha annyira netezni akart, akkor egy "kicsim, gyorsan befejezem ezt a levelet, utána mesélsz", "drágám, megnézem, merre kell mennünk, utána figyelek rád", stb. De így beszélni egy kislánnyal! :( Te pedig fantasztikusan viselkedtél! Én képtelen lettem volna rá, csak magamban dühöngtem volna :((((

    VálaszTörlés