Összes oldalmegjelenítés

2014. január 28., kedd

Napirend - az új "leosszás" - beosztás "szejintem" :)

Szóval a napirendünk, hogy mit csinálunk egy nap/héten, amiben persze a programváltozás lehetőségét mindig fenntartom és mindig nekem van igazam - vagy nem - de az a biztos.
5:45-kor kelek, összerántom a szobát, majd 6 után ébred Dorka is. Általában a reggeli készülődésem legvégén beáll a fürdőszoba ajtóba - miközben melegítem a kakaónak a tejet és lefőzöm a teámat - egy hatalmas "jóóóó jeggeeeeet"-tel, kócos fejjel, nagy gombócban maga előtt tartva a "tatajó"-ját fülig érő szájjal mosolyog.
Megölelgetjük, megszeretgetjük egymást, majd Dorka közli a menetrendet MINDEN REGGEL:
"Anya! nagyon éhes vagyok! Kéjek tatajót, majd fejötözöm!"
"A tatajató a kezedben van!"
"Jaj, anya, nem tatajó, hanem tatajó, ide a hasammmmmba!"
Ezen aztán besírok minden reggel, annyira viccesen tudja mondani és mutatni.
Ahogy Dorka elmondja, úgy is történik, majd összerántjuk az ő ágyát is. mindig igyekszünk úgy lefeküdni, hogy rend van körülöttünk, bár ő akkora siserehaddal alszik, legalább 15 főt számlál az alvópajtások csoportja, szóval mire ezeket sorba rendezzük ... na kell hozzá pár perc.
Addig elmosogatok, eltörölgetek, elpakolok a szárogatóból és felöltözöm.
Hideg lévén - imádom a hideget a tél a kedvenc hónapom - az öltöztetést gyűlölöm - anorák - még jobban gyűlölöm, de ennek ellenére imádok megfagyni, sütni, úgy odahkint hideg van - tegnap pl. buktát készítettünk -.
"Tapta, sáj kell, nehogy megfázzak! Jaj anya, én még pici vagyok!"
"Oké szívem, kezed járjon, ne a szád, Maját még le kell vinni! Gyerünk, elmegy a busz, futás!"
"Jaj anya, hát most gondóóókozok, én nem vadok pici, én nagykislány vagyok!"
Közben már látom, hogy Maja még a habokban, gyors ruha, futunk le, most pórázzal, mert tüzel és totál gyagya!
Szóval 1,5 perc alatt pisi-kaki ... mármint a kutyának, gyorsan felfutunk, ablakok be, ilyenkor nagyszellőztetés van.
Elsétálunk a buszra, 6:45-kor indul.
2 megálló a bölcsi, plusz a séta, gyorsan levetkőztetem, bedobbantom a dadának, minden alkalommal elmondom, hogy jól kell viselkedni, alvásnál nincs már pelus, ezért lefekvés előtt wc-re kell menni, okosan viselkedni és hogy a világon mindnenél jobban szeretem, puszi és futok a következő buszra, ami 7-kor indul.
A belvárosból 7:15-kor, 7:30-ra a munkahelyemen vagyok.
Általában a fél 2-2-essel indulok, ha anyám itt van, akkor csak este érek haza.
Még bölcsi előtt a fontos dolgokat elintézem, boltba megyek, Krisz dolgait intézem, lakáshoz megyek nézegetni kiegészítőket, általában Moncsival is ilyenkor futok össze, ha kell dokihoz megyek  stb ... 3-ra megyek Dorkáért - általában beesek -.
Onnan többnyire hazasétálunk, 10-15 perc úgy, hogy minden egyes kő darabot megnézünk minden egyes fűszállal.
Ilyenkor a Pedró pékségben veszünk friss kenyeret vagy kiflit.
Hazaérünk, Maja örvendés, levetkőzés, ami külön procedúra ... és ilyenkor elvonul a szobájába ... és csend van.
Kilestem: üdvözli az állatkákat és a szoba minden egyéb lakóját, megöleli őket, majd a "tatajó"-jába bújik, mintha szerelmes lenne. Az is.
Heti 1 napot kivéve sütünk. Van köténye, amit konyharuhákból készítek neki, van sodrófája - műanyagból - :)
Majd amit elkészítettünk, elfogyasztjuk. nélután beszélgetéssel telik, játékkal, kergetőzünk, sikogatunk, Juditték annyit vannak nálunk, hogy lassan örökbe fogadom őket (is) nagy imádás van Isti-Judit-Dorka-Maja -, rengeteget segítenek azzal együtt, hogy rájuk sütünk-főzünk :)))
Általában vannak nálunk ... majdnem minden délután, úgyogy mindig sokat sütünk, hogy mindenkinek maradjon.
Apa heti 3-szor hív minket mindig ugyanabban az időben, ilyenkor csak 4-en vagyunk - Dorka, Maja, apa és én -. Így kiszámítható és a vendégeink sem sértődnek meg.
Fél 7-kor fürdés, közösen fürdünk általában. Előtte megcsináljuk az ágyakat, elpakolunk, elmosogatok, közben Maját levisszük, sétálunk egyet, ha nincs - 50 fok. Fél 8-kor egyik "tatajó" a kezében, a másik a pocakjában. Majd alvás következik.
Mióta elment Krisz annyit módosult az esti szeánszunk, hogy minden este kakaó után:
"Anya meséjj, a fejebből!"
"Kiről meséljek Szívem?
"A hosszú, szőke hajú nagykislányról, a Dótájól!"
Minden este mesélek a fejemből :) Többnyire Dorkáról, de van hogy másról találok ki mesét. Mire vége van a mesének, bealszik, ha nem, amíg elalszik bent maradok. Nem kell hozzáérni, nem kell semmit se csinálni ... azt hiszem magam miatt ...
még egyszer nagy szellőztetést csinálok, egy cigi, elpakolok és vége a napnak.
Ilyenkor szoktam netezni, olvasni. TV-t iszonyatosan ritkán nézek - délután be van kapcsolva -. Valahogy nincs meg a feelingje egyedül.
Másnap reggel újra indul a nap.
Lakásfelújításba kezdtem. Most csak light-osan. Nyílászárók, falak javítása, polcok, szekrények stb ... illetve a nagy szanálás ... márciusban festetni fogok, kell vennem ülőgarnitúrát, mert a régi szét ment, már nagyon csúnya, illetve a fheng-shuit tanulom, szeretném aszerint berendezni a nappalit ... a hálóval már végeztem a konyha és Dorka szobája után. Nem fogok senkit sem győzködni ... nekünk jobb.
Egy sulit még el akarok kezdeni.
Képlékeny merre induljak és egyáltalán mibe mennyi időt, energiát, pénzt érdemes beletenni. A cég miatt el kellene végeznem egy sulit, közben nyelv sem ártana ... illetve van egy nagy álmom, a gyógyítás ... nyilván nem orvosként.

A hétvégék változóak.
Szombaton 8-9 előtt nem kelek fel ... hazudtam! Dehogynem! Csak nem szállok ki az ágyból! Dorka is később kel, bejön, megpuszilgat és szépen elvonul játszani, majd a "bubi guppikat" megnézi.
Majdnem HK-s "imádat".
Vasárnap apósom elviszi reggel Dorkát 9 körül, általában ??délben?? visszahozza.
Volt már, hogy alvás után jött haza a gyerek.
Addig sem tétlenkedek, ilyenkor szoktam vasalni, hűtőben rendet rakni stb ... én nem értem, mindig találok munkát azon a szaros 50 nm-is. Mi lenne velem, ha családi házban laknék?????
Ami mindig tuti biztos a hétvégében:
Postás Pet jelnyelven + Bogyó és Babóca!!!! ... ez szentség, mint a mise.
Takarítás, nagy séták, gyerekes ismerősökkel ilyenkor szoktunk talizni, ja és kivétel nélkül "garázsolunk", hátra megyünk a garázsba. Amíg Dorka és Maja kifutják magunkataz udvaron, betolom a fűtést, leülök és elszívok pár szál cigit nyugiban.
Délben alszik egy nagyot, sokszor 3-kor úgy kell felkeltenem, aztán megy minden a maga útján

... a végére egy kis humorDorka:
Dorka ágyát szét kellett szedni az ablakszigetelés okán és a szóba egy másik végébe kellett rakni - mindezt mind a 2 négyzetméteren ... na jó, kicsit több -, no de ez annyira megkavarta, hogy lepotyogott az ágyról vagy ötször egy este és kiabált kifele:
"Anya!!! Jeestem!!!!!! Szejintem."

5 megjegyzés:

  1. Hát Liz, le a kalappal! Nagyon ügyes vagy, én nem bírnám, ha Isti nincs pár napig, bele akarok halni. Hogy csinálod? Leírhatnád, tanulnék Tőled. Dórit is csodálom, ő is olyan ügyes!
    Ha Isti nincs itthon mert kiküldetésbe megy én rettegek egyedül, nem a betörőktől...hiszem hogy a gyerekeim védelmében bárkit legyőznék. Én attól félek ha velem történik valami, mi lesz a gyerekekkel, Lili már nagy tudom, de gyerek. Nekem ez a parám? Írj Liz hogy csinálod? Le a kalappal mégegyszer, millió ölelés, csodás vagy! Puszi

    VálaszTörlés
  2. Jó a kérdés, mert a félelem bennem is egyszer felmerült, aztán gyorsan elhessegettem ... elkezdtem már íni egy bejegyzést erről, csak valahogy nehéz írni egy olyan dologról, ami alapvetően nem tartozik a tulajdonságaim közé ... de most adtal egy löketet!
    Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  3. Még mindig olvaslak, ha hiszed, ha nem...édes pofi Dorka:)

    VálaszTörlés
  4. Én is olvaslak téged! :) Szorítok neked nagyon!!! Tudod, akinek mi Dorkával elkedünk szorítani, azoknak összejön a baba :) Már olyankoknak is, akiknek az első lombik, a második természetes utas babóka :)
    drága vagy, hogy bejelentkeztél!

    VálaszTörlés