Összes oldalmegjelenítés

2014. június 13., péntek

Amit nem szeretek - idegesítő Dorka tulajdonságok az én nézőpontomból

Sokáig gondolkoztam ezen a bejegyzésen.
Nem gáz az, ha a saját gyerekem gyalázom, ahelyett, hogy fényezném?
Rájöttem: nem! 
Ti, akik követitek a blogot, tudjátok, hogy Dorka a leges-legcsodálatosabb teremtés aki létezik a világon -az én szemszögemből -, úgyhogy éljen az tömjénezés, kezdődjön az a felsorolás, ami engem nagyon idegesít:

Orrtúrás: 
Amikor elkezdődött ez a buta szokás nála 0-24-ben túrta. Még alvás előtt is képes volt ezzel foglalatoskodni. Annyira haragudtam érte. 
Próbáltam szép szóval - légyszi-légyszi -, ráhatással - ha túrod, kakás lesz a kezed -, fenyítéssel - ha túrod, nem fognak játszani veled a bölcsis társak, amire aztán élből rávágta, hogy "mi játszunk egymással, hiszen egyszerre túrunk" - ezt toljad végig fapofával, visítottam a röhögéstől, miközben tudtam, hogy ez olyan gusztustalan dolog. 
Próbálkoztam csúfolással: Turka Gyurka vagy Bányász Gyurka lett a becses neve egy időre, ami hatott ideig-óráig, majd jött a kézre ütés, erre szart rá és végül a bűvös mondat: "Dorka tegnap megígérted, hogy nem fogod túrni az orrod, anya nagyon szomorú lesz, vagyis bezsaroltam. Egyébként tényleg megígérte előtte nap.
Az orrtúrás minimálisra csökkent, az, hogy megeszi már a múlté, de volt rá példa.

"Csak ...":
"Dorka gyere fürödni!"
"Csak elrakom még a mittudoménmit, csak játszok még egy kicsit, csak lekapcsolom a tévét, csak olvasok ..."
Herótom volt ettől a szótól. Minden olyan mondatkezdés "csak" volt, amikor ódázni akarta a dolgokat, hiszen Dorkából hiányzik a "nem". Annyira van benne, hogy "nem akarom" és a zárt kérdéseknél, azon kívül nem használja. 

"Akarom":
Haragszom erre a szóra, de mindig javítja magát, amikor elmondom a bűvös mondatot: 
"Anya! Vajas kenyeret akarok!"
"Én olyat nem ismerek, hogy akarok ..."
"Anya! Vajas kenyeret szeretnék!"
Mindenkire rászól mellesleg, aki az akarom szót használja, csak magával kapcsolatban tévelyeg.

Nyekeg:
Ilyenkor semmi sem jó. Nincs rá jobb szó. Nyöszörög, nem találja a helyét, nyüsszög, félig síró hangon, nagyon idegesítően csinálja és még mondja is, hogy unatkozom. Ilyenkor elkezd viszketni a tenyerem. 
Én sosem unatkozom, gyerekként sem tettem. Szerintem olyan gyerek nincs, aki unatkozik, vagy ha igen, akkor baj van. Akit több programra visznek, mint Dorkát, az már nem normális.

Szelektív a hallása:
Már mondja is, hogy "ha nem hallom, akkor nem is kell megcsinálnom ugye?"

Tud nagyon irigy lenni és kicsit erőszakos ilyenkor

"Az enyém, nem a tied"

Elveszi azt a játékot is a másik gyerektől, amivel egyébként eszébe sem jutna játszani.

Nem jó semmi, ahogy van, de ha változtatok rajta, úgy nem pláne nem jó.

Nem tudja mi a baja, nem is mondja meg és hisztizik műkönnyel, műbalhéval, műsírással kibaszott hangosan. A non plusz ultra kategóriájában, amikor közönsége van, ergó engem éget halálra ...

Az előző három pont akkor van csak, amikor nagyon bal lábbal ébred fel, de azt a napot túlélni ... keményebb bárminél. 

Nyalakodik - ez még az orrtúrásnál is rosszabb. Odamegy akárkihez, Katinak pl. azt mondta, "Kati, te vagy a vajas kenyér!" és nekiáll nyalogatni.

Csapkolódik - bebassza az ajtót maga után.
Ilyenkor látom magam előtt egy 15 évvel később ... jaaaaj neeeee!

Amikor látja - márpedig 99%-ban azt látja, hogy nincs foganatja a szarságainak, akkor nekiáll pityeregni és azt mondogatja, hogy "eeeefájattam, áááámos vagyok!"

Retteg a repülőgéptől:
A szúnyogirtós-fajtától.
Minden este fél 8 után 2 perccel megy el a bukóablak fölött annyival, hogy a pilóta arcát látom az ablakból. Tényleg ijesztően közel van. Kedden is jött, lent voltunk még az udvaron. Dorka annyira belemerült a játékba, hogy csak akkor vette észre a gépet, amikor közvetlenül árnyék vetült rá és felbőgette a motort. Megfagyott a gyerek és ijedtében bebújt az autó alá, majd sírva futott felém és vége volt az addigi felhőtlen jókedvnek.

Könyörögni kell neki, hogy pakoljon el maga után.
Eddig ilyen nem volt

(ezzel szemben)

"Én, egyedül ..." mindent
Sokszor nehéz ... 

Nagyon hangulatember

Ha beteg, nagyon beteg

Van még pár dolog, de mennem kell, 




6 megjegyzés:

  1. Senki sem lehet tökéletes :) De a nyalakodás... Fúúúúúúúúúúúúúj :D :D :D

    VálaszTörlés
  2. Ádám is túúúúr! Gusztustalan! De egyébként emlékszem, hogy én is túrtam, csak ugye ezt nem kell tudniuk, mert ugye ránk is ránk szóltak anno. :)

    VálaszTörlés
  3. Jaj de ismerős! Pont most akartam írni én is szinte ugyanezekről, kivéve a nyalakodást minden ugyanaz.
    + nyafog-nyafog-nyafog
    + Nem mondja ha akar valamit csak "ööö"-get és azt várjuk értsük meg mit akar. Hülyét kapok már ezektől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor üdv a klubban! :)
      Ez egy ilyen korszak azt mondják, túléljük, mint elmúlt majd' 3-at is :)

      Törlés