Összes oldalmegjelenítés

2014. október 10., péntek

A tegnapi nap margójára - óvodai röhögés és kiakadás

Óvó néni: "Anya! Légyszíves szólj rá Dorkára, hogy ne hasaljon a hintára dőlve úgy, hogy a feje lelóg róla, mert napok óta ezt csinálja!"
Én - miközben majdnem megszakadtam a röhögéstől oda fordulok a gyerekhez - : "Dorka! Ne hasalj a hintára dőlve úgy, hogy a fejed lelóg róla! Így jó lesz, ha rá szólok?" ... "... és mikor csinál ilyet?"
Óvó néni: "Hát délelőtt!"
Én: - itt már taknyom-nyálam egybefolyt a nevetéstől - "Akkor átjöjjek délelőtt is rászólni ugyanígy? :D :D :D
A párbeszéd hulla komolyságú hangvételben zajlott óvó néni részéről.

Azért na ... még most is röhögök, miközben írom ezeket a sorokat. Oké. Balesetveszélyes. Valóban. Valószínűleg nem vicces, csak én érzem nagyon ironikusnak a helyzetet?????
Valószínűleg nem érzem a helyzet súlyosságát.
Valószínűleg nem röhögnék annyira, ha leesne a hintáról és betört fejjel, szirénázva rohanna vele a mentő - azt gondolom ez nem az én felelősségem, hiszen lerakom a gyereket reggel 7-kor intézményi keretek közé, az a minimum, hogy betartatják vele a szabályokat ezzel párhuzamosan vigyáznak rá.
DE! Most mégis mit várnak? Én otthon abban a másfél órában, amíg együtt vagyunk, rendszabályozzam a gyereket az óvodában történő helyes viselkedésről úgy, hogy nem tudom konkrétan mit csinál, mi történik vele, mi az előzménye a dolgoknak?
Valószínűleg csak én állok értetlenül a dolog előtt ... valószínűleg.
Mindenesetre a tőlem telhetőt megtettem, rászóltam a gyerekre, hogy ne hintázzon már fejjel lefele! Szabad ilyet csinálni? Nem! Balesetveszélyes. Üljön rá a hintára a fenekével és pont. Kábé ennyi!
Lehet én vagyok hülye ... de ennél többet mit tehetnék?

Tegnap a buszon hazafele Dorkáról szakadt a víz. Egy trikó, egy vékony póló és egy vékony pulcsi volt rajta - gondoltam én -. Csak pólóban fázott volna a hideg szél okán, így nem vettem le a pulcsit - most számítunk a meghűlésre -.
Hazaérünk, át akarom öltöztetni - mert olyan durván retkesen viszem haza minden nap az óvodából, hogy arra a másfél órára is átöltöztetem, mielőtt dzsuvás lesz a lakás Dorkától -, akkor látom, hogy ???? 6 réteg ???? ruha van rajta. Rajta volt a trikó, a vékony póló, amibe vittem reggel, 3 póló, ebből az egyik a pizsamája és a vékony pulcsija.
Ma ezért szólni fogok, biztos szeretni fognak. A múltkor kifordított nadrágban, kifordított zokniban adták ki. Ha már ennyire figyelnek a szabályok betartására, akkor erre is oda kellene egy kicsit nézni pláne úgy, hogy ketten vannak kicsik! Fel tud Dorka öltözni egyedül, ha normálisan ki vannak rakva a ruhái ... azt hiszem ez a minimum lenne és azt gondolom nem lehet elvárás egy 3 évestől, hogy kifordított ruhákat helyesen vegyen fel ráadásul 6 rétegben??????????????????????????????????????


6 megjegyzés:

  1. Az én gyerekeimen is sokszor volt fordítva a ruha, amikor én szóltam, akkor azt mondták, hogy nem akarják elrontani a gyerek sikerélményét, hogy egyedül vette fel a ruhát.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi gond nincs azzal, ha nem rontják el a gyerek sikerélményét, csak adják ki úgy, ahogy én bevittem reggel :)

      Törlés
  2. Basszus... röhögök én is, de lehet ez kínomban van. 6 réteg ruha a gyereken, és rajta a pizsamája is????? Oké, hogy az óvónők sem tudnak mindenre odafigyelni, de nekem ez nonsense. Zsuzsinak mesélted? :)))

    VálaszTörlés
  3. Figyi, én a problémát abban a "másfél órában" látom, amit a gyerekeddel töltesz. Ha a gyerek egész nap az oviban van, az óvónőknek lehet, hogy nincs kedvük azon röhögni, hogy egy pici lánynak esze ágában sincs figyelembe venni, amit a felnőttek mondanak neki. Talán arra gondolt az óvónő, hogy azt a másfél órát hasznosan is tölthetnéd, meg próbálhatnád nevelni a lányodat.
    Bocs, ha a további röhögéstől elvettem a kedved!

    VálaszTörlés
  4. Én is röhögtem:-) Értem én mit akart mondani az óvónő, csak nem jól fogalmazta meg szerintem:-) Mondjuk ez a 6 réteg ruha??? De leginkább a pizsi, azt hogy hagyták rajta? Remélem nem fázott meg végül Dorka.

    VálaszTörlés