Összes oldalmegjelenítés

2015. július 15., szerda

2015.07.14.


Miért kellett? Muszáj volt! 
Nagyon becsomósodott Dorka haja, amit már csak fodrász barátnőm tudott bontófésűvel nagy munka árán kifésülni. Így - igaz Szofi hatására is, neki is rövid lett a haja - Dorkának 2015.07.14-én levágattuk a haját életében először. Lökést adott az is, hogy nem találtam a gyerekre olyan úszósapkát, amibe belefért volna a haja ... mármint a fejével együtt, mert Dorka felvetette az ötletet, hogy mi lenne, ha a feje és a haja külön úszna ... 
Fenntartásokkal álltunk neki, hiszen mélyen él emlékeimben a 2 évvel ezelőtti első frufrus próba, amikor is 3-an nem voltunk képesek lefogni a gyereket egy kis igazítás céljából.
Judit nagyon ügyes volt, fél 9-re jött hozzánk és gyakorlatilag fél óra alatt lerendezték a vágást, igazítást, ritkítást és átmenet vágást, mert ezek nagyon fontosak voltak Dorkának. Dorka türelme határtalan volt, bár fél óra után mégis végesnek bizonyult ... sokat kellett bontani ismét.
Amikor meglátta magát a tükörben, közölte, hogy "Judit, én inkább mégiscsak hosszú hajat szeretnék!"
Judit kapott szép rajzot, matricával és puszit a hajvágásért, illetve a nagy döntéssel együtt Dorka közölte, hogy "csakis Judit vághatja le, senki más!"
Percenként 20-szor dicsértem/tük halálra, amitől aztán elfogadta a 'rövid hajúságot'.
Dorka készült egész nap, hogy miket fog elmondani apának, ha hív minket, de ahogy megszólalt a telefon, odahozta nekem és megkért, hogy inkább én közöljem apával a nagy hírt. Kérdeztem a 10 perc leteltével, hogy miért nem akart apával beszélni és azt mondta a gyerek, hogy ők a múltkor megbeszélték, hogy le lesz vágva a haja. Apa azt mondta, ha viszket a feje, melege van, akkor le kell vágatni, de ha nincs gond, akkor maradjon a haja, mert neki nagyon tetszik. Mi lesz, ha apának nem fog tetszeni a rövid haja és akkor már nem is fogja szeretni. 
Elmagyaráztam neki, hogy nem külsőségek alapján szeretjük a másikat, hanem 'másért' - itt felsoroltam millió-egy dolgot - és legfőképpen 'másért' és nem a külsőségekért.
Megértette, nagyon aranyos volt, majd megígérte, hogy csütörtökön beszél az apjával telefonon.
A levágott tincseket eltettem emlékbe és apának is küldünk levélben. 
Sokan megrovóan nézek ... erre csak annyit, hogy hordjanak 37 fokban amúgy is nagyon izzadós fejen egy ekkora súlyt/sűrűséget. Kifésülve vizesen a feneke aljáig ért a haja. Olyan édes volt, egész délelőtt döntött fejjel ment, szerintem furcsa volt neki, hogy nincs súly a fején. :)
Dorka haját keratinos- és bontóbalzsammal kentük be, hogy ki lehessen bontani a csomókat ... ami nem tett jót a pikkelysömörnek. Begyulladt a bőre ismét, vakarózik, újra kezeljük. Jó ideje olyan szépen visszahúzódott a vörösség a tarkójáról és a fejéről, nem kívánt a szokásos samponon és fürdetőn kívül semmit. Emellett megjelent a törzsén és a kezén is a folt, ezeket egy-kétszeri kenéssel - Mesterbalzsam - el lehetett tüntetni. Nagyon bízom abban, hogy felnőttként nem lesz csúnya foltos az amúgy gyönyörű - állandóan sebes, csípéses, kék-zöld-lila foltos - bőre.
Úszás: voltunk az új uszodában. Nagyon szuper, Karcsi papa tanítja úszni az unokát. Én vagyok a közönség, közben elmegy pár hossz, de mindig a közelükben vagyok, hiszen vízbe csak úgy, ha ott vagyok én is.

6 megjegyzés:

  1. Sziasztok, mar annyiszor akartam irni, de mindig este telefonrol olvastalak es azon annyira nem jo irni;( Kerlek mondd meg Dorkanak, hogy szerint isteni, csini ezzel a nem is rovid , uj frizurajaval:) Nezze meg Lily hajat nah az rovid, pedig novesztjuk es csak szeretnem tul elni ezt a nyarat, mert iszonyat izzad es a hajmosas tovabbra sem a kedvence.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is marha jól áll neki, igazi nagylányos, tuti, hogy Apának is tetszeni fog. :)
    Evelin

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hamarosan kiderül, most küldtem a fotókat :D
      Köszönjük a dicséretet! :D

      Törlés
  3. Szerintem is nagyon jól áll neki, nagyon aranyos arca lett tőle :) Aztán várható lesz, hogy úton útszélen megállítanak a következővel: "De hát olyan szép hosszú haja volt! Miinek vágattad le? "

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenhol megkérdezik ... és úgy utálom ezt a kérdést már! Mindenkinek azt válaszolom, amit fentebb leírtam ... és tudod azt sem értem, hogy honnan veszik a bátorságot olyanok, akiket alig ismerek számon kérni a hajvágás miatt. Ez dühít a legjobban ...

      Törlés