Összes oldalmegjelenítés

2015. október 7., szerda

Az első három napos etap - 4. szülinap első felvonás "azt kívánom, az apukám legyen itthon minél előbb"

Péntek:
Óvoda, torta, muffin ... szerintem kicsit besokalltam az édességgel. Viszont az innivaló - 4 liter gyümölcslé - itt maradt az irodában,
Torta: Enikő cukrászat. Dorka azt kérte Anna, Elzás és szőlős legyen. Amikor elmondtam a kívánságom, először néztek okosan, mivel ilyet még nem csináltak, aztán megoldották. Nem tudom ízre milyen lett, kinézete szerintem profi munkát takar.

 

Az óvónők annyira aranyosak voltak, hogy készítettek képeket, videót. Így apa is láthatja majd egyetlen gyermeke ovis 4. születésnapját. A videón látható, hogy itt tényleg megünneplik a gyereket. Énekelnek neki, verset mondanak, Dorka is énekelt a gyerekeknek; először a Jégvarázs dalát, majd amitől azt hittem lekaparom magam ... "nézését meg a járását ... "  - ezután befejezettnek tekintem a családi falusi születésnapokat és a 4 hetes mulatószenés kiképzést. Kapott egy kis füzetet, amibe rajzoltak a gyerekek neki, még Éva néni is egy pónit. Júlia néni nagyon aranyosan levezényelte az egészet, Dorka fülig érő szájjal ... teljesen meghatódtam.

Alvás után mentem érte, jöttünk anyósomékhoz ünnepelni. Az úton csillogó szemekkel mesélte az ő óvodás szülinapi élményeit. Anyósom készített korai vacsorát, megköszöntöttük Dorkát Kati kíséretében. A tortát Kati készítette. Minden ajándék Jégvarázsos volt: kirakó, társasjáték, kifestő, könyv. A képek önmagukért beszélnek, Dorka ragyog az örömtől.



Pénteken este későn sikerült lefeküdni. Dorka nagyon fáradt volt, kicsit túl is pörögte magát, így hagytam még fél órát kirakózni fürdés előtt, addig összeállítottam a fasírozottat, ami majdnem kifogott rajtam. A tálba tettem mindent, már csak a tojás hiányzott ... ekkor szembesültem, hogy este 8 óra van, tojás egy darab sem ... helyesebben ... van tojás ... 20 darab megfőzve. Viszont van nekem olyan szomszédasszonyom, akinek van tojása, így sikeresen végrehajtottam a küldetést. Közben a gyereket bepakoltam a kádba, játszani sem volt ereje, megfürdött, esti mese olvasás és irány az ágy. Gyakorlatilag a másodperc tört része alatt aludt a gyerek.
Éjjel megsütöttem még amit kellett, megcsináltam a hideg tálat, a szomszédasszonyom készített sajtos rudat, Dorka keresztanyja kukusalit (kukoricasalátát) giga mérettel, így kicsit eltúlozva, de bőség zavara volt. a Tesco-s fiúka pénteken időben érkezett a megrendelt termékekkel, így vásárolnom sem kellett elmenni. Dóri mesélt erről a házhoz szállításról először, kipróbáltam, szuperül működik.
Ezek készültek este:
Amíg Dorka az igazak álmát aludta, mi Majával a konyhakövön ücsörögve vártuk, hogy megsüljenek az ételek...

Szombat:

Korán keltünk. Dorkát Halász judit zenéjével ébresztettem, aminek nagyon örült. Agyon puszilgattam, minden szépet és jót kívántam neki, halálra szeretgettem, majd indult a napunk.
Tízórai után Dorka lement a szomszédasszonyomhoz, jobban mondva annak fiához játszani. Benivel most nagy a szerelem. Ezalatt a másfél óra alatt elkészítettem a tortát.
Feketeerdő torta szívem minden szeretetével. A neve: Feketeerdő Ferdedorkatorta lett.
 
A tortának története van. Az ilyeneket nagyon szeretem.
Dorka ló alakú tortát kért. Ami jól nézett volna ki, tömény marcipánból készül - gyerekeknek nem csinálok -. Átlagosat - habbal kinyomott lovat - tudtam volna csinálni, de nem akartam. Így maradt a Dorka által választott ló marcipán - szerintem zebra - dísznek, a többi saját két kezű. 
Dorka a muffinokra tett díszeket pénteken továbbfejlesztette, rakott bele gyöngyöket, más formára szúrta ki, így ezek is, még ha el is ütötteknek a tortától, felkerültek rá. Amikor elkészül a torta, kicsit szoktam rajta rántani egyet, hogy egybeálljon az egész. Ettől a rántástól a torta megdőlt. Még sosem fordult ilyen elő.
11-kor Dorkát hazahoztam azzal a felkiáltással, hogy jött a postás bácsi és hozott a nevére egy csomagot, meg kellene nézni.
Jött egyből. Megérkezett apa naaaaaaaaaaaagyon várt ajándéka:
 

Innentől csak a roller. Igaz, hogy rózsaszín, Jégvarázsos, zenélős rollelt kért; ehelyett kapott egy 100 kgig 160 centiig kompatibilis biztonságos rollert.  Eleve a zenélős rollert én kizártam; Krisz a "majd megbeszéljük" kategóriába helyezte a gyereknél, ami a "rendben van" kategória Dorkánál. A Jégvarázsos roller 20 kilóig bír - szerintem Dorka már most több -, nagyon instabilnak ítéltem meg ... és hát engem nem bír el, pedig ugye ez fontos szempont :)
Az oviban már láttam, hogy tud rollerezni, igazából biciklizni is csak ezért tanult meg, utólag mondta. Az apjával volt egy egyezségük. Akkor kaphat rollert, ha megtanul 2 keréken segítség nélkül tekerni. Dorka betartotta. Krisz is. Hogy ez az apa mit ment a roller után ... Khm ...
Kapott még Jégvarázsos öltöztetős babát, társasjátékokat, csatokat, hajgumikat, színezőket, kifestőket, készségfejlesztőt, Jégvarázsos tattókat és még millió egy apróságot. 
Ebéd jött a nagy örömködés után és alvás. Alig tudtam lelőni, annyira izgatott volt. Fél 4-re jöttek a vendégek. Érdekes, hogy apa otthon maradt mindenkinél. Anyukás buli volt. Volt egy kicsit kellemetlen része, amin gyorsan túllendültem, aztán mindenki jól érezte magát.

Dorka a tortafújásnál nem babát, nem játékot kívánt, hanem: "azt kívánom, az apukám legyen itthon minél előbb!" Dorka nagyon boldog volt, nagyon örült minden egyes ajándéknak.
A buli sötétben ért véget, mi olyan fél 8 körül mentünk fel, miután mindent elpakoltunk a szomszédok segédletével.
Jó hangulat volt, mi 'nagylányok' elbeszélgettünk, a gyerekek eljátszottak. Jobban mondva Szofi és Dorka egymással játszottak, a többiek meg mikor kivel.
Szombat este ismét későn kerültünk ágyba, így vasárnap reggel fél 9-kor botorkáltunk ki a szobából.
Főznöm nem kellett, így egész napos játék vette kezdetét. Társasoztunk, logikai játékkal játszottunk, összeszereltük az ajándékba kapott lovas istállót, végigbeszéltük/néztük az ajándékok tömkelegét.
Este unokatestvéremék jöttek, természetesen nem hozzám, Dorkát köszöntötték, hétfőn keresztlányom jött át köszönteni ... ja és anyám már szerdán este megkezdte a happy birthday-t!
Hálás vagyok a sorsnak, hogy ennyien szeretnek minket!
Folyt. köv hétvégén a Vásárhelyi delegációnál, de én már felteszem a lábam és igyekszem csak annyira mozogni, hogy lássák élek. 
Apámat is köszöntjük, ő október 4-én született. Emlékszem mikor megszületett Dorka, apám a szememre vetette poénosan, hogy nem igaz, hogy nem tudtam volna még pár órát kibírni, mert akkor egy napon születettek volna ... hát nem tudtam akkor annyira poénosra venni a dolgot, persze most már nevetünk rajta.

Ui.: Amióta Dorka megkapta a rollert, nem tudja kimondani helyesen a szót. :) {jolll; lollel; jorrel} és ezekhez hasonlók. Nagyokat kuncog rajta ő is; ennek a rollernek mágikus ereje van :)

Ui.: alig várom, azt az ünneplést, amikor egy kosszal lemegy minden és nem ünnepelünk napokat, heteket ... de ez egyenlőre kivitelezhetetlen helyhiány miatt. Bár arra kíváncsi lennék hány főt kellene vendégül látnom. Minden évben összeírom, hogy mennyit költöttem egy-egy ünnep alkalmával. Legyen szó szülinapról, karácsonyról, húsvétról. Meg kellett, hogy állapítsam, kurva sok ez így: több, mint a fizetésem fele ... és csak 4 éves ... persze minden pénzt megér a boldogsága ... de azt hiszem amit a legtöbbet adhatok neki az a szeretet és az odafigyelés, nem az ajándékok.
Van családja, még ha csonka is, de Krisz az apja akármi van és ebben a helyzetben igyekszik teljes értékű apaként jelen lenni az életünkben ennyire korlátozott körülmények között is. Olyan emberek veszik körül, akik rajongásig imádják, az óvodában jó helye van, erről újra tanúbizonyságot tettek, leírom később ezt is.

Szeretlek Kincsem, Szeretlek Manókám!




2 megjegyzés:

  1. Dorka tortaelfújós kívánsága óta potyognak a könnyeim.....

    Egyébként mit jelent, hogy rántasz egyet a tortán? tanulok valami újat.... egyébként eszméletlen gyönyörű lett a torta, annyira irigyellek, hogy ilyen ügyes vagy.
    Fasírozott megy tojás nélkül is, mindent úgy csinálok, ahogy más is, de a tojást kihagyom. Egyben marad.... legközelebb ha sehogy nem sikerül szerezned. ne aggódj, úgyis finom lesz és összeáll. :)
    Aldiban jégvarázsos hét lsz, bár gondolom kiajándékoztátok most magatokat, csak úgy eszembe jutott. :)
    Még egyszer boldogat a nagylánynak! BezzegDorka 4 éves lett.... hihetetlen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megfogom a tortát és megemelem, leejtem, megrántom fentről lefele, hogy összeálljon. Ezt nem is tudtam, hogy a fasírozott megáll tojás nélkül, de ki fogom próbálni! Köszi Dóri, ma is tanultam! :) Nagyon sajnáltuk, hogy nem voltatok ott :(
      Viszont a BezzegDorkával olyan sok emléket hoztál fel ... jókat ... köszönöm neked! :)

      Törlés