Összes oldalmegjelenítés

2015. december 9., szerda

Gasztroenterológus

December 4-ére 18:20-ra volt időpontunk gasztroenterológushoz. Kovács Mártát ajánlotta a gyerekorvosunk, hozzá mentünk a Bem téri egészségközpontban. nagyon szépen, igényesen felújított épület, játszósarokkal, mesekönyvekkel, játékokkal és pontosan betartott rendelési idővel.
Bementünk, elkérte Dorka papírjait, beszélgettünk, elmondtam honnan indultunk, mik a tünetek, mit tapasztaltam, most hol tartunk, majd közölte nagyon diplomatikusan és választékosan, hogy amit eddig csináltunk diétát, nos, az szart se ért - én így fordítottam -.
A diéta ott kezdődik, hogy megállapítható Dorkánál a tojás, tejfehérje, tejsav, tejsavó, tejsavópor, tejszín intolerancia, viszont laktóztoleráns!
Nézni kell minden összetevőt adott megvásárolni kívánt árun, az allergének vastagon szedettek a termékeken. Ennek az a következménye, hogy az eddigi 10 perces vásárlás 1,5 órás lett. (egy olyan embernek, aki amúgy is nagyon utál vásárolni)
A következővel folytatta: kenyér, kifli, zsemle, levestészta, kifőtt tészta, felvágottak, virsli, margarin - poharas, sütő - étolaj, félkész ételek, kenőmájas, italok, édességek, tejitalok, pudingok és még vagy háromszáz-hatvannyolc-féle dolgot felsorolt, amire figyelni kell. Dorkánál a pikkelysömört is figyelembe kell venni, végigbeszéltük azt is, hogy vannak olyan élelmiszerek, amiket nem adok neki, ezzel védve a megjelenését.
Nem egyszerű, de megoldható. Mások ennél sokkal több dolgot kiiktatva sem haltak éhen - igaz, én zúgevő lettem, este 10-kor készítem a szalonnás rántottát, zabálom a tejcsokit stb ... -
Dóriéknál voltunk múlt héten, megmutatta a hűtőjét, szekrényét, így képbe kerültem azokkal a termékekkel, amit lehet fogyasztani. Indulásnak nagyon jó volt. 
Mivel laktózmentes, növényi eredetű tejet ihat Dorka, így a reggeli, esti kakaó megoldott, illetve a keltészták, pudingok, sütemények, krémlevesek is menni fognak
A tojás helyettesítésével lesz gondom. Vallom azt, most még, hogy süteményekbe vagy nem teszek, vagy nem készítem el, mert nem tudom olyan ízűre, állagúra mint 'eredetileg'. A palacsinta kivételt képez ez alól, mert azt meg lehet tojás nélkül is sütni, ugyanúgy, ahogy a fasírozottat, tudok panírozni tojás nélkül, tudok levestésztát készíteni, leszárítani, felhasználni, illetve krémest tudok készíteni tojás nélkül.
Nem mondom, hogy nem okoz fejtörést ... kétszer annyi időbe telik, mire megkel, emellett én kézzel dolgozom el a tésztát gép helyett, ami nagyon ragadós sokszor. Viszont étolajjal tudtam kompenzálni:
Amivel gondban vagyunk, az az étcsoki és az ebből készült édességek. Dorka nem szereti ... finoman fejeztem ki magam. Utálja!
Tejcsoki kilőve.
Alig eszik édességet - én mondjuk annál többet, mert mindegyiket kipróbálja, és természetesen minden alkalommal megállapítja, hogy bűn rossz, mégsem kell. Ilyenkor jövök én. Nem szeretem, de megeszem.
Gumicukrok mehetnek, nyalókák szintén.
Pudingból, ivójoghurtból az Alpro márka - Dóri ajánlotta, én megrendeltem Tescóból -.
Perdó Pékség termékei közül lehet válogatni - bár kissé fenntartással fogadtam a túlbuzgó eladó kijelentését, miszerint az összes termékük fogyasztható, mert kovásszal készül. Szerintem kovász érése közben tejsav keletkezik, amit nem tudom, hogy vonnak ki a pékáruból, de ma utána járok ennek - a Lipóti Pékség honlapján minden termék összetevője rajta van, Tesco szintén. Kaptam Szilárdtól honlap elérhetőségeket, amiket végigböngésztem.
Volt összeszólalkozásom egy emberrel, aki meg akarta mondani a tutit az étkezéssel kapcsolatban, majd mikor fennakadtunk azon a kérdésen, hogy van-e a piskótában tojás ... megkértem, hogy legyen az én privilégiumom eldönteni a tojásmentességet bizonyos ételekről.
Dorka tegnap délutáni alvásból úgy kelt, hogy a következőt mondta: "anya, én olyan szépet álmodtam! Ehettem rózsaszín, fehér színű, krémes süteményt. Olyan finom volt, akkor ettem még, amikor nem volt beteg a pocakom!"
Mondtam neki, hogy fog beteg pocakkal is enni rózsaszín, fehér krémes süteményt, biztosíthatom róla, mert megcsinálom neki.
Emellett Dorka eléggé el lett kapatva ebben a két hétben, most igyekszem visszaállítani a rendet.

  




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése